Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

ISC zmierzyło poziom obsługi klienta w sklepach RTV/AGD

dodano 08.04.2009
ISC zmierzyło poziom obsługi klienta w sklepach RTV/AGD
Ocena:

Żyjemy w epoce stałego postępu technicznego. Rozwiązania do niedawna nieosiągalne dla przeciętnego człowieka, a czasem będące poza zasięgiem najśmielszych oczekiwań, dziś na dobre zagościły w naszych domach.


- Poprosiłem o wydrukowaniu obu ofert, które mi zaprezentował (żebym mógł się zastanowić nad zakupem). Odpowiedział, że wszystko jest na stronie internetowej sklepu i tam mogę przeczytać informacje o obu modelach.
Znacznie lepiej (74%) wyglądały kwestie stanu technicznego i czystości prezentowanych w sklepie produktów preferowanej przez badającego marki - odpowiednio 72,9% i 81,3% odpowiedzi pozytywnych. Na równym poziomie (79,2%) klienci testowi ocenili widoczność cen oraz specyfikacji technicznych prezentowanych sprzętów. Jak łatwo zauważyć ponad 20% dostrzegło z tym problemy, co niekiedy prowadziło do - z punktu widzenia postronnego obserwatora - zabawnych, choć z pewnością niepożądanych sytuacji:
- Z tego co zauważyłem, mimo ubogiej oferty telewizorów nie zgadzały się opisy funkcji pod telewizorami (tam gdzie ceny). Np. Pod telewizorem LG plazma było napisane, że jest to LCD (kosztował około 1540 złotych). Sprzedawca z rozbrajającą szczerością oświadczył, że już jeden klient zwrócił dzisiaj na to uwagę. Na kolejnym telewizorze wskazano kontrast 1500 cd, a powinno być 500.
Lub:
- (…) dowiedziałem się, że dobry model kosztuje 2.150 zł. Ponieważ na tabliczce widniała cena 2.049 zł zapytałem, czy zdrożała. Sprzedawca popatrzył na mnie, na tabliczkę, jeszcze raz na mnie i powiedział, że faktycznie kosztuje 2.050 zł.
Podkategoria "Rekomendacja" została oparta na badaniu, jakie marki były spontanicznie polecone klientom testowym, a następnie jak pracownik zachował się gdy klient zasugerował własną markę. Tylko w 6 przypadkach (12,5%) sugestia pracownika i sugerowana marka klienta były takie same.. Co ciekawe, tylko w 25% przypadków doradca postąpił zgodnie z zasadą "klient ma zawsze rację", przychylając się do opinii klienta i rozpoczynając rozmowę o wybranym producencie. W 75% przypadków pracownicy starali się jednak przekonać do swojego zdania, czasem bardzo bezpośrednio, np.:
- Sprzedawca raczej odradził mi ten wybór i wyraził się dosyć niepochlebnie o tej marce twierdząc, ze jej awaryjność jest większa niż to ma miejsce w przypadku pozostałych firm.
Lub:
- [Sprzedawca] Powiedział, ze zdecydowanie nie poleca tej marki.
A czasem mniej wprost:
- (…) nie było entuzjazmu, ale nie próbowano mnie do niej zniechęcić; pan stwierdził, ze obecnie wszystkie marki są raczej podobne.
   ISC zmierzyło poziom obsługi klienta w sklepach RTV/AGD - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: zszymanska
avatar

O mnie
W serwisie od:
23.01.2009
Dodaj do znajomych

 
INNE OD zszymanska
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje