Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
ISC zmierzyło poziom obsługi klienta w sklepach RTV/AGD
dodano 08.04.2009
Żyjemy w epoce stałego postępu technicznego. Rozwiązania do niedawna nieosiągalne dla przeciętnego człowieka, a czasem będące poza zasięgiem najśmielszych oczekiwań, dziś na dobre zagościły w naszych domach.
Zdarzały się również sytuacje zdecydowanie negatywne, opisywane na przykład w ten sposób:
- Po wejściu do sklepu najbardziej rzuciła mi się w oczy brudna podłoga. Brudna była nie tylko przy samym wejściu, ale również dalej w całym sklepie. Wyglądała na dawno niemytą. Poza tym na podłodze pozostawione były fragmenty zapewne jakiś starych reklam. Nie były albo odklejone albo zmyte. Wyglądało to jakby ktoś przed chwilą coś tu zerwał.
Lub:
- Ocena czystości sklepu i otoczenia wyszła bardzo negatywnie. Przed sklepem zauważyłem kilkadziesiąt niedopałków po papierosach i śmieci porozrzucanych jak na śmietnisku. Koło drzwi wejściowych znajdowała się skrzynka na wąż gaśniczy, na której było kilka pustych butelek i puszek oraz niedopałki. Wygląd już z zewnątrz odstraszał od wejścia do sklepu. Szyby były brudne. Po wejściu do środka nie było lepiej. Resztki po papierosach na ziemi (3 sztuki przy samym wejściu) oraz gazetka na wycieraczce nie robiły dobrego wrażenia. Podłoga w sklepie była zanieczyszczona i widać było, że dawno nie była czyszczona. Było brudno i nieprzyjemnie.
Zdecydowanie najsłabszym punktem okazała się ocena aktywności i wrażenia, jakie sprawili na klientach testowych pracownicy niezaangażowani w obsługę. Jedynie 47,9% ocen pozytywnych wydaje się być nie najlepszym wynikiem szczególnie, że w 83,3% przypadków badający ocenili natężenie ruchu panujące w sklepie na niewielkie lub żadne.
- Po kilku minutach oglądania lodówek, w taki sposób aby obsługa sklepu nie miała wątpliwości, że jestem klientem zainteresowanym zakupem, zauważyłem, że sprzedawcy udali się za biurko i usiedli sobie umilając czas rozmową. Podszedłem wobec tego jeszcze bliżej, do gabloty z telefonami komórkowymi, ale i to nie wywołało reakcji obsługi.
Generalnie jednak 81,3% badających stwierdziło, że wygląd sklepu zachęcał do odwiedzenia go i kierując się tym wstąpiliby do niego nawet nie będąc do tego zobowiązanymi.
Kategoria "Wygląd" okazała się najlepiej ocenioną. Rozpiętość wyników wyniosła od 25 do 100%. Aż 18 placówek zebrało komplet punktów, kolejne 15 nie mniej niż 80%, a wyniki 50% czy 25% to wyjątki. Niekwestionowanym liderem badania w tej kategorii okazały się sklepy sieci Okay, z których wszystkie otrzymały najwyższe noty.
Fachowiec mile widziany
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW



















