Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Tajemniczy klient wybiera dostawcę Internetu
dodano 14.07.2009
Minęły czasy, w których dostęp do Internetu stanowił dobro luksusowe. Usługi te podbiły świat stając się dla wielu źródłem informacji, niezbędnym narzędziem pracy, płaszczyzną rozrywki multimedialnej czy nawet miejscem spotkań towarzyskich.
Mimo nie zawsze kompetentnej obsługi, konsultanci swoją uprzejmością przekonali 68,4 proc. klientów do polecenia placówki innym (rodzinie, znajomym). 61,4 proc. byłaby skłonna zamówić prezentowaną usługę, chociaż 10,5 proc. zrobiło by to raczej z konieczności.
Jak zwykle było kilka opinii krytycznych, np.:
- Żaden ze sprzedawców nie zainteresował się moją osobą. Poczułam się jak nieproszony gość i opuściłam placówkę zdegustowana. Nie udało mi się zadać wymaganych w instrukcji pytań. Pracownicy nie sprawiali wrażenia zaangażowanych i pomocnych. Wychodząc ze sklepu powiedziałam Do widzenia, Pan w bluzie odpowiedział, tak zakończyła się moja wizyta. (...) Wizyta w firmie oferującej Internet (...) nie należała do udanych, muszę przyznać, że nie poleciłabym tej placówki.
Jak i pozytywnych:
- Ogólne wrażenia z wizyty mam bardzo pozytywne. Obsłużona zostałam w sposób profesjonalny. Czułam ze strony konsultanta pewność i umiejętność przekazania informacji o wysokiej, jakości proponowanych przez niego usług. Nie czułam się w żaden sposób ponaglana. Pan był bardzo uprzejmy, ponadto kompetentny i dobrze zorientowany. Gdybym w rzeczywistości była zainteresowana taką usługą, z pewnością zdecydowałabym się na jego propozycję.
Najlepsze wyniki spośród wszystkich badanych placówek osiągnęły:
1. Germanos (Play) – Wrocław, Centrum Handlowe "Korona" – 98 proc.
2. GTI (Orange) – Olsztyn, Centrun Handlowe "Carrefour" – 97,9 proc.
3. TP – Szczecin, Centrum Handlowe "Piast" – 97 proc.
4. mPunkt (Plus) - Białystok, Galeria Biała – 97 proc.
5. Liberty (Plus) - Bydgoszcz, Galeria Pomorska – 95 proc.
Najwyżej ocenionymi operatorami/sieciami sprzedaży okazały się:
1. TP – 94,0 proc.
2. UPC – 91,1 proc.
3. T1 (Plus) - 88,9 proc.
Więcej informacji o metodzie Mystery Shopping oraz innych badaniach przeprowadzanych przez International Service Check można uzyskać na stronach www.internationalservicecheck.com. Firma ISC jest obecna w Polsce od 2005 roku, współpracując z największymi i najbardziej znanymi markami. Ogółem, każdego miesiąca, raporty ISC trafiają w Polsce do blisko 20 000 pracowników.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW