Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Komunikacja wewnętrzna i Public Relations
dodano 19.05.2008
Zarządy firm czy też organizacji, tak rządowych jak i pozarządowych powinny sobie wreszcie uświadomić, że czynnikiem najsilniej motywującym ludzi w pracy jest dobra atmosfera pracy.
z innymi ludźmi . Nadawcę i odbiorcę komunikatu stanowią ludzie, można wskazać na cechy, które mogą stanowić bariery sprawnego komunikowania. Wśród nich wyróżnia się percepcję, poziom motywacji i motywy kształtujące zachowanie, osobowość podmiotu, rozwój intelektualny, posiadana wiedzę
i zdobyte doświadczenia, jak również wartości, poglądy, postawy, i przekonania. Ważne staje się zwiększanie otwartości uczestników organizacji poprzez właśnie proponowany trening psychologicznego modyfikowania zachowań . Można wskazać na następujące korzyści wynikające z jej stosowania:
- lepszy poziom przyjmowania wiadomości – dążenie do lepszego zrozumienia innych, pilne słuchanie;
- ułatwienie kontaktów – kooperacja, łatwość „w obejściu”;
- świadomość ludzkiego zachowania – bardziej analityczne podejście do działań innych, czysta percepcja ludzi;
- wrażliwość grupowych zachowań – wyższa świadomość procesów grupowych;
- wrażliwość na uczucia, potrzeby i emocje innych osób;
- akceptacja innych ludzi – wieksza tolerancja, uwaga i cierpliwość;
tolerancyjność na nowe informacje – akceptacja sugestii, niska dogmatyczność .
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW



















