Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Delegowanie zadań w zespole
dodano 25.02.2010
Dowiesz się jak umiejętnie i skutecznie delegować zadania swoim pracownikom oraz jak kluczowe znaczenie ma Twoja wiedza i konsekwencja w działaniu całości zespołu i firmy.
Pamiętajmy, że lżejszy „plecak szefa” oznacza poprawę kondycji całego działu/firmy.
Manager już „z klucza” ma szerokie horyzonty myślowe i zdolność do globalnego postrzegania spraw, którymi się zajmuje. Dlatego musi wiedzieć, że chociaż pracownik jest zawsze najbliżej faktów i działań bieżących, to za poprawność od strony operacyjnej i de facto powodzenie całej podejmowanej akcji odpowiedzialny jest on sam.
Puenta końcowa: apeluję do „egzekutorów” i „kontrolerów” – odpowiedzialność delegujcie dopiero wtedy, gdy sami ją przyjmiecie – zobaczycie wówczas, że można pracować a nie udręczać siebie i zespół.
Plan działania:
• Dokonaj analizy obecnej sytuacji w dziale pod względem:
- Wyników ilościowych poszczególnych pracowników
- Czasu poświęcanego na realizacje jednego z zadań standardowych
- Czasu, jaki poświęcasz na pomoc w realizacji zadań Twoich pracowników
- Problemów, jakie sygnalizują pracownicy przy wykonywaniu zadań,
- Płynności i czasowości Twojej własnej pracy
• Zbadaj i przeanalizuj braki w wiedzy, odpowiedzialności i kompetencjach Twoich pracowników – zrób to poprzez cykliczne i nieinwazyjne spotkania z pracownikami. Celem pierwszej fazy spotkań jest przeprowadzenie badania. Do tego celu możesz użyć kwestionariusza lub formularza. W formularzu powinny znajdować się kluczowe i jednocześnie charakterystyczne kwestie związane z wykonywaną pracą (sprzedaż, po sprzedaży, obsługa klienta, wiedza o produkcie i strategii w stosunku do klientów)
• Zajrzyj w siebie – zobacz, jaki problem występuje w momencie delegowania zadań dodatkowych, trudnych, niewygodnych w oczach pracowników, jak reagujesz na sprzeciwy argumentowane brakiem czasu, brakiem możliwości.
• Dokładnie przeanalizuj informacje zwrotne od pracowników wypełniających kwestionariusze badawcze,
• Podejmij decyzję w stosunku do sposobu, jaki wybierzesz na edukowanie siebie i pracowników swojego działu – pamiętaj, że musisz dopasować go prawdziwych potrzeb wiedzy i umiejętności ściśle związanych z danym stanowiskiem,
• Zaplanuj najbliższy kwartał. Częstotliwość spotkań, szkoleń, sesji będzie uzależniona od tego, jakie obszary chcesz poprawić, kiedy i jak chcesz mierzyć progress i skuteczność Twoich działań.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW



















