Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Szkolna edukacja historyczna a integracja wokół umiejętności kluczowych.

dodano 03.08.2007
Szkolna edukacja historyczna a integracja wokół umiejętności kluczowych.

Jeżeli edukacja ma być szansą dla ucznia, powinna jak najpełniej przygotować go do życia. W XXI wieku nie stracił swej aktualności postulat non scholae sed vitae discimus: uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia.


3. Utrzymanie, a nawet rozwój tendencji do takiego kształtowania egzaminów zewnętrznych dla poszczególnych szczebli szkół, by sprawdzały przede wszystkim stopień osiągnięcia przez uczniów kompetencji ogólnokształcących.
4. Zobowiązanie organów nadzoru pedagogicznego do systematycznego organizowania szkoleń dla nauczycieli w zakresie wykorzystywania aktywnych metod kształcenia, nowoczesnych środków dydaktycznych oraz stosowania rozwiązań służących integracji wokół umiejętności.
Stałym elementem praktyki oświatowej powinny stać się następujące działania, podejmowane corocznie przez zespoły nauczycieli z poszczególnych szkół:
1. Ustalenie aktualnego poziomu kompetencji ogólnokształcących u uczniów w poszczególnych klasach. Jest to możliwe przy zastosowaniu testów zawierających zadania z wyposażeniem, tak by odpowiedzi uczeń musiał generować poprzez posługiwanie się badanymi kompetencjami.
2. Analiza wyników testów prowadząca do ustalenia, które kompetencje w poszczególnych zespołach klasowych nie są jeszcze właściwie opanowane i powinny być dalej rozwijane.
3. Dokonanie podziału zadań, pomiędzy nauczycieli, związanych z kształtowaniem konkretnych kompetencji w poszczególnych zespołach klasowych. Przydział zadań powinien uwzględniać specyfikę poszczególnych przedmiotów nauczania.
4. Opracowanie, przez poszczególnych nauczycieli, przedmiotowych programów nauczania, w których dobór tematyki lekcji, metod kształcenia i środków dydaktycznych uwzględniałby wyniki testu kompetencji i wspomniany przydział zadań. W trakcie konstruowania swoich programów, nauczyciele tworzący zespół powinni dokonać korelacji planowanych zabiegów mających na celu rozwijanie u uczniów określonych kompetencji.
5. Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem aktywnych metod kształcenia i nowoczesnych środków dydaktycznych, w trakcie których uczniowie będą ćwiczyli wykorzystywanie potrzebnych kompetencji. Również prace domowe powinny wspierać nabywanie kompetencji ogólnokształcących.
6. Prowadzenie ewaluacji kształtowanych kompetencji i ewentualne modyfikowanie programów nauczania.
Można wyliczyć szereg działań służących nabywaniu wspomnianych kompetencji, które mogą podejmować uczniowie w ramach edukacji historycznej i które powinny stanowić nieodłączny element każdej lekcji historii (oczywiście nie wszystkie jednocześnie):
wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: ZbyszekO
avatar

O mnie
W serwisie od:
16.07.2007
Dodaj do znajomych

 
INNE OD ZbyszekO
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje