Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Nigdy nie kłam Swoim klientom. To się zwyczajnie nie opłaca

Autor: ramroz
dodano 12.03.2010
Nigdy nie kłam Swoim klientom. To się zwyczajnie nie opłaca
Ocena:

Czy kłamstwo jest opłacalne? Kto kłamie częściej - sprzedawcy czy klienci? Dlaczego to robią? Jakie są przyczyny kłamstwa w biznesie? A ty? Czemu kłamiesz?


Konsekwencje okłamania klienta

Kłamstwa nie tylko szkodzą komunikowaniu się sprzedawców z klientami. Najczęściej kończą się całkowitym zaprzestaniem wszelkiego dialogu – co jest bardzo trudne i zazwyczaj niemożliwe do naprawienia.

Pomyśl jakie mogą być konsekwencje zaprzestania czy zerwania dialogu z klientem na skutek kłamstw. Kiedy pisałem swoją pracę magisterską na temat zwiększania lojalności klientów za pomocą narzędzi e-biznesu dotarłem do książki Freda Reichhelda pt. “Decydujące pytanie” w której napisał że amerykańskie firmy przez taki właśnie “impas” tracą połowę swoich klientów co 5 lat, połowę pracowników co 4 lata, połowę inwestorów w mniej niż 1 rok.
A ja sprzedaję rewelacyjnie – to w czym problem?

Znowu wrócę do swojej pracy ze studiów. Badania wykonane przez firmę Engage Selling i Harvard Business Review w ciągu ostatnich 15 lat pokazały że tylko 10% sprzedawców w każdej filmie to “najlepsi z najlepszych”. Doskonalą się, rozwijają, wybierają wartościowe szkolenia ze sprzedaży i cały czas są "na fali". To oni regularnie finalizują przynajmniej 50% transakcji. Po drugiej stronie jest 20% takich którzy albo są nowi w tym biznesie albo tacy którzy za minutę skończą w nim karierę. Pozostałe 70% to tzw “średniaki”. Nie odbieraj określenia “średniak” pejoratywnie – wg badań taki przedstawiciel handlowy zamyka jedną na trzy transakcje z potencjalnymi klientami. W tej grupie niewiele jest osób które zwyczajnie chce w niej być. Zazwyczaj handlowcy trafiają tam w drodze “na szczyt”, do “najlepszych z najlepszych”, zwłaszcza kiedy narzędzia pomocne w osiągnięciu tego celu są bardzo proste do zrozumienia.
Ukryte koszty kłamstwa

Utracona sprzedaż i zysk to nie wszystkie konsekwencje. Jest też dużo ukrytych kosztów. Utrata klientów z uwagi na brak zaufania może doprowadzić do zmniejszenia zadowolenia pracowników. Ich motywacja może osłabnąć a w efekcie osłabnie też satysfakcja klientów którzy kupili Twoje produkty i usługi. Więc ponownie nie wrócą. I najgorsze – możesz zrujnować Swoją reputację – a więc jedyne narzędzie i możliwość do robienia kolejnych interesów.
Wykorzystaj.to.pl – nikt nie lubi czuć się oszukiwany. I nikt w głębi serca nie lubi oszukiwać. Każdy czuje wówczas że traci szansę. A sprzedawca nie chce czuć że właśnie stracił szansę na sprzedaż. Pamiętaj – buduj Swoją sprzedaż na zaufaniu i uczciwości. Nigdy nie kłam Swoim klientom – przyszłym i obecnym. Bądź wobec nich fair. Klienci to docenią. Właściwie to nie masz wyjścia – musisz to robić. W końcu to oni Ci płacą.
   Nigdy nie kłam Swoim klientom. To się zwyczajnie nie opłaca - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: ramroz
avatar

O mnie
W serwisie od:
11.02.2010
Dodaj do znajomych

 
INNE OD ramroz
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje