Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Perspektywy Web 2.0 a rozwój edukacji historycznej.

dodano 18.07.2007
Perspektywy Web 2.0 a rozwój edukacji historycznej.
Ocena:

Internet, a zwłaszcza nowy nurt zwany Web 2.0, umożliwia dokonanie prawdziwej rewolucji edukacyjnej, odejście od encyklopedyzmu, wywołanie pozytywnej motywacji u uczniów, zaktywizowanie metod kształcenia i nastawienie na rozwój kompetencji.



3. Tworzenie własnych stron WWW wyjaśniających różnorodne zagadnienia z historii, a następnie ich promowanie w wyżej wymienionych serwisach.

4. Wyszukiwanie książek poruszających określoną problematykę historyczną oraz recenzowanie ich w serwisie Biblionetka.

5. Uczestniczenie w tworzeniu interaktywnej mapy w serwisie Miejsca poprzez generowanie opisów dziejów poszczególnych miejscowości oraz znajdujących się w nich zabytków, wzbogacanych samodzielnie wykonanymi zdjęciami cyfrowymi.

6. Zamieszczanie w serwisach typu Gwar, iThink i Wiadomości24 artykułów wyjaśniających historyczną genezę współczesnych zjawisk politycznych, gospodarczych, kulturowych i religijnych oraz recenzowanie artykułów omawiających problemy historyczne, zamieszczanych przez innych użytkowników tych serwisów.

7. Oglądanie filmów historycznych i pisanie recenzji w serwisie FilmWeb.

8. Tworzenie albumów samodzielnie wykonanych zdjęć prezentujących zabytki, eksponaty i miejsca związane z istotnymi wydarzeniami z historii, oczywiście wraz ze stosownymi opisami i wyjaśnieniami, a następnie publikowanie ich w serwisach typu Fotosik.

9. Pisanie opowiadań historycznych zawierających rozważania kontrfaktyczne i publikowanie ich w formie blogów lub w serwisie Opowiadam.

10. Zadawanie pytań, w serwisach Pytamy i Zadaj Pytanie, dotyczących dziejów oraz historycznej genezy zjawisk współczesnych, a następnie sprawdzanie poprawności odpowiedzi. Odpowiadanie na podobne pytania stawiane przez innych.

Niezbędnym elementem wymienionych działań powinno być poszukiwanie wiedzy historycznej zweryfikowanej przez naukę oraz jej selekcjonowanie i wykorzystywanie do wykonania własnych projektów edukacyjnych. Istotne jest także to, by zakres zadań, które musi wykonać uczeń w ramach pojedynczego projektu był raczej ograniczony. Bardziej kształcące dla ucznia, w skali roku szkolnego, będzie uczestniczenie w realizacji kilku mniejszych projektów niż jednego dużego.

O tym, że metoda projektów edukacyjnych zdobywa coraz większą popularność wśród nauczycieli, a tym samym jest przydatna w kształceniu, przekonują stosunkowo duże ilości pomysłów na konkretne projekty oraz sprawozdań z ich realizacji zamieszczanych w Internecie oraz rosnąca liczba publikacji o tej metodzie .
wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: ZbyszekO
avatar

O mnie
W serwisie od:
16.07.2007
Dodaj do znajomych

 
INNE OD ZbyszekO
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje