Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Techniki wywierania wpływu w marketingu

dodano 09.01.2011
Techniki wywierania wpływu w marketingu

Prawda jest jedną z wartości nadrzędnych w życiu człowieka. Marketing i reklama stanowią jednak tę dziedzinę działalności firmy, w której przedsiębiorcy nie zawsze decydują się głosić tylko prawdę. Czy jednak takie postępowanie jest właściwe?




Dla kontrastu przytoczmy przykład kampanii antynikotynowej, która również w naszym kraju od lat prowadzona jest na szeroką skalę, podobnie jak od niedawna podejmowany jest zgodny wysiłek wielu agend rządowych, międzynarodowych, a nawet firm na rzecz promowania zdrowego stylu życia i ekologicznej żywności. Społeczeństwo informowane o niebezpieczeństwach, związanych z paleniem papierosów poprzez uświadamianie faktów i liczb świadczących o szkodliwości nikotynizmu i jego przyczynianiu się do poważnych chorób, okazało się niezwykle podatne na owe komunikaty perswazyjne. O skuteczności kampanii antynikotynowej niechaj świadczą dane Ministerstwa Zdrowia, zgodnie z którymi odsetek palących Polaków spadł od początku lat 90-tych o ponad 10 procent. Zauważmy, iż spadek ten nastąpił pomimo trwających kampanii reklamowych producentów wyrobów tytoniowych, którzy starają się tak konstruować swe przekazy promocyjne, by papierosy kojarzyły się z pozytywnymi emocjami: seksem, radością, młodością, aktywnym stylem życia. Mimo, że ani antynikotynowa kampania informacyjna, ani ulotki z wizerunkami kryminalisty nie były kontrolowanymi eksperymentami z dziedziny psychologii marketingu, to jednak owe dwa kontrastujące ze sobą przykłady pokazują, iż na postawy społeczne wpływać można całkowicie odmiennymi metodami. W pewnych uwarunkowaniach bardziej efektywny okazuje się przekaz oparty o odwołania do uczuć, obaw, pragnień i nadziei, w innych – ludzie łatwiej ulegają racjonalnej i logicznej analizie faktów. Aby zgłębić zasady rządzące psychologią marketingu, musimy najpierw zastanowić się, czym są owe wspomniane uwarunkowania, a także czym naprawdę jest postawa i w jaki sposób można ją zmienić, wykorzystując narzędzie promocji?


Autor: Marta Konstancja Olesińska - Blog Ardeum.pl Zapraszamy do odwiedzenia >>> www.ardeum.pl
   Techniki wywierania wpływu w marketingu - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: lukaszsikora
avatar

O mnie
W serwisie od:
20.09.2010
Dodaj do znajomych

 
INNE OD lukaszsikora
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje