Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Jakie wnioski po podberlińskiej katastrofie?
dodano 05.10.2010
Czy wrześniowa katastrofa czegoś nas nauczy?
Jako Polak wolałbym, aby bezstronni biegli i sędziowie nie doszukali się najmniejszej winy naszego kierowcy. Jego osobisty dramat (jak również sytuacja niemieckiej kierowcy*) jest poza wszelką dyskusją.
Wnioski:
- wjazd na główną arterię powinien być za wiaduktem (nie przed),
- jeśli wjazd na tę arterię posiada ostry zakręt, to powinna być zamontowana bariera uniemożliwiająca przedostanie się pojazdu odrzucanego siłą odśrodkową (duża prędkość i śliska nawierzchnia),
- pierwszy (od strony najazdu) filar powinien być osłonięty konstrukcją tłumiąca zderzenie, zaś na wszystkich powinny być zamontowane poziome płozy odbojowe,
- zawodowi kierowcy prowadzący pojazdy ciężkie lub z niebezpiecznymi materiałami albo z wieloma pasażerami powinni być szkoleni na symulatorach, aby nie reagowali zbyt pochopnie.
PS Prawdopodobnie największą na świecie liczbę ofiar zderzenia autobusu z przydrożnym drzewem pochłonęła katastrofa autobusu w Gdańsku Kokoszkach (2 maja 1994; zginęło 32 ludzi, zaś 43 było rannych).
Propozycje językowe:
* - jedna kierowca, dwie kierowce, pięć kierowiec
** - osobówka, skoro ciężarówka
*** - (te) Grenoble; Grenobli, Grenoblom, Grenoblami, Grenoblach; pod. skrable i... Helsinki
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW






















