Start

Harcerski Rajd Wędrowny - 1 TWDH Czarna Jedynka - Tarnów ZHP

dodano 03.07.2010

Tarnowscy harcerze z 1TWDH

Harcerski Rajd Wędrowny - 1TWDH "Czarna Jedynka"
Czym byłoby samo wędrowanie po górach bez ich poznania? Bez zdobywania doświadczenia i wiedzy na ich temat oraz ciekawych osobliwości zawierających?
Bladym czerwcowym świtem, 17 dnia miesiąca czerwca, każdy z nas pomyślał: tak to będzie piękny dzień. Dlatego też wszystkim udało się dotrzeć na dworzec PKS, gdzie powierzyliśmy nasze bagaże w dobre ręce i z niewielkim obciążeniem ulokowaliśmy się w autobusie. Dotarliśmy nim do centrum Ciężkowickiego miasta wprost na rynek, skąd rozpoczęliśmy naszą wędrówkę.
<ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ Z RAJDU>
Dowiedzieliśmy się tam od dh Tomasza Guziak historię miasta, jego zabudowę i inne zapierające dech w piersiach opowiadania. Tuż po pojawieniu się Przewodnika Beskidzkiego Piotra Firleja z Centrum Usług Turystycznych naszą grupę oprowadził w tajemnicze i nieznane zakątki lasów Ostruszy. Zwiedziliśmy dotąd nieznane skałki, jaskinie, wodospady i ciekawe kompozycje skale w pobliżu „Skamieniałego Miasta”.
Wykonaliśmy również ekstremalne zejście z bloku skalnego liczącego ok. 20 m wysokości. Była to fascynująca przygoda, niezapomniane wrażenia i zachwyt nad dzikimi i nieznanymi nawet dla tubylców osobliwości przyrody, za co prawdziwie harcersko dziękujemy Piotrowi.

Pomimo wyczerpania fizycznego nasza psychika mówiła: tak! chcemy dalej odkrywać tajemnice i podążać szlakiem wielkiej przygody. Po rozstaniu z Przewodnikiem nastąpiła kolejna zmiana oprowadzających. Ponownie oprowadzał naszą drużynę Dh Tomasz Guziak. Aby osiągnąć nasze zamiary w sercach drzemiące, skręciliśmy na ścieżkę do rezerwatu przyrody „Skamieniałe Miasto”.
Idąc niebieskim szlakiem turystycznym dotarliśmy do „Skałki z Krzyżem” w rezerwacie przyrody, na którą wspinaliśmy się ażeby podziwiać widoki z niej na Ciężkowice. Poznaliśmy aż dwie legendy mówiące o pochodzeniu i nazwie jaką nosi ta skałka.
Poznaliśmy i dowiedzieliśmy się legendy skałek: „cyganka”, w której to formie skalnej wpatrywaliśmy się wizerunku przedstawiającego zwierzę leżące na ziemi; „Baszta Paderewskiego”, z której ponoć są piękne widoki na Kąśną Dolną; „pustelnia”, gdzie wg legendy mieszkał pustelnik - jedyny dobry człowiek w mieście; skałki zwane „piramidy”, które ponoć zostały skopiowane przez starożytnych Egipcjan, a piasek wywieziony do Egiptu; ciekawą formę korzenia zwaną „krokodyl”; lisi wąwóz w którym wygrzewały się na słońcu i miały swe nory lisy; ciekawe formy skalne „grupy borsuka”.
   Harcerski Rajd Wędrowny - 1 TWDH Czarna Jedynka - Tarnów ZHP - zobacz źródło wróc do artykułów

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.

REKLAMA

zobacz więcej

Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.