Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Kiedy koniec z lotami za złotówkę?
dodano 23.02.2007
Częstokroć denerwujemy się, kiedy słyszymy lub oglądamy reklamy informujące o biletach lotniczych, które są tańsze niż przejazd taksówką z domu na lotnisko.
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej zamieszcza (2006-10-24) stanowisko UOPiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, uważa, że linie lotnicze wprowadzają klientów w błąd, a tym samym oszukują ich, oferując bilety za złotówkę. Nie dotyczy to tylko branży lotniczej. Zdaniem Cezarego Banasińskiego, odchodzącego prezesa UOKiK, sytuacja w poszczególnych branżach jest zła, w niektórych nawet bardzo. Deweloperzy, biura podróży, banki, ubezpieczyciele, prywatna służba zdrowia, szkoły wyższe - we wzorcach umów stosowanych przez firmy z tych branż urzędnicy znajdują wiele klauzul, które naruszają interesy konsumentów. UOKiK zarzuca liniom lotniczych nie informowanie [jednak nieinformowanie - Mirnal] klientów o rzeczywistej cenie biletów a także reklamy, które wprowadzają w błąd odbiorców.
W załączeniu plakat reklamujący loty oraz podający nieprawdziwe ceny. Zgodnie z prawem autorskim można zamieszczać cytaty w ramach walki z błędami (np. ortograficznymi), a na plakacie napisano Szanghai. Opinia prof. Ryszarda Markiewicza - Jeżeli chcę walczyć z błędem językowym, to oczywiście mogę wykorzystać prawo cytatu w celu polemiki.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW