Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Sukces sprzedaży na aukcjach internetowych
dodano 22.02.2007
Sprzedaż przedmiotów na aukcjach internetowych z pozoru wydaje się prosta i niespecjalnie pracochłonna. Nic bardziej mylnego. Aby odnieść sukces jako sprzedawca na aukcji potrzeba wiele trudu i odpowiedniej wiedzy o tym specyficznym rynku.
Komentarze
Odpowiednia
ilość pozytywnych komentarzy zachęca do zakupu. Nie budzi zaufania
osoba z pustym kontem komentarzy, dlatego zanim zaczniemy sprzedawać
warto dokonać kilku choćby drobnych zakupów, by zdobyć pozytywne
komentarze. Sprzedający powinien zawsze dokładać wszelkich starań by
jak najlepiej obsłużyć swoich klientów, co w konsekwencji owocuje
pozytywnymi komentarzami. Swoje oceny kupującym należy wystawiać w
krótkim czasie od sfinalizowania transakcji i bezwzględnie nie można o
nich zapominać. Ich treść również świadczy o nas samych, nawet w
wypadku wystawienia komentarza negatywnego należy wystrzegać się
oszczerstw i wyzwisk, krytykować z kulturą, używając rzeczowych
argumentów.
Promocja aukcji
By przyciągnąć większą
liczbę oglądających warto korzystać z możliwości promocji jakie dają
serwisy aukcyjne, na przykład umieszczanie aukcji na liście promowanych
przedmiotów, pogrubianie, podświetlanie. Jednak zanim zdecydujemy się
na jakiś sposób wyróżnienia należy sprawdzić ile jest aktualnie
przedmiotów promowanych w danej kategorii.
Wizerunek sprzedającego
Dobra
opinia o sprzedającym jest tak samo ważna w przypadku internetowych
transakcji jak i w bezpośredniej sprzedaży. Warto umieścić podstawowe
informacje o sobie na stronie sprzedającego. Wystarczą dane
teleadresowe, główne zasady sprzedaży a także kilka zdań o tym czym
zajmuje się sprzedający czy jego firma. Klient czuje się pewniej w
kontakcie ze sprzedającym, który nie jest anonimowy. Dobry sprzedawca
to taki, który jest łatwo dostępny i chętny do wyjaśnień.
Niedopuszczalne jest nie odpowiadanie na zapytania mailowe czy nie
odbieranie telefonu, którego numer został udostępniony w aukcji. Warto
wysyłać do kupującego krótką informację że pieniądze już doszły a
przedmiot został wysłany. Po zakończeniu transakcji zawsze trzeba
wystawić komentarz a miłym akcentem na koniec jest podziękowanie za
zawarcie transakcji. Warto nie szczędzić czasu i energii na doradzanie
klientowi, choćby w sprawach pośrednio związanych z akcją. Zadowolony
klient przekaże dobrą opinię dalej, może polecić nas swemu znajomemu.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW