Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Tworzenie kampanii AdWords
dodano 31.01.2007
Przygotowywanie kampanii w Google AdWords wymaga odpowiedniego przygotowania i odpowiedniego zebrania danych. Stawki płacone ze reklamę w systemie linku sponsorowanego zależą bezpośrednio od rezultatów "klikalności".
Otwierając konto AdWords i wdrażając reklamę AdWords warto:
- utworzyć osobne kampanie dla reklamy w wynikach wyszukiwania i dla reklamy kontekstowej – przy wyraźnym preferowaniu kampanii w wynikach wyszukiwania;
- używać do obsługi konta AdWords AdWords Editor który ułatwia łatwe zarządzanie kampanią;
- wprowadzić na początek wysoki maksymalny koszt za kliknięcie, co ułatwi zdobycia wysokiego CTR na starcie reklamy.
Monitoring reklam
Późniejsze efektywne zarządzanie kampanią powinno być powiązane z monitoringiem reklam AdWords. Im efektywniejsze monitorowanie reklam AdWords, tym niższe koszty utrzymywania kampanii, niższe przeciętne koszty za klikniecie i większy zasięg kampanii.
Głównymi elementami monitoringu powinno być:
- obserwowaanie, które teksty reklamowe mają wysokie CTR, a które niskie (np. mając kilka tekstów reklamowych co tydzień odrzucamy słabszy z nich i zastępujemy go nowym);
- przesuwanie najlepszych reklam do oddzielnych grup reklamowych, co poprawia efektywność kampanii reklamowej;
- sprawdzanie w miarę możliwości, które teksty reklamowe generują słabą konwersję sprzedaży i ich zastępowanie nowymi tekstami.
Dodatkowe informacje o technikach śledzenia konwersji można przeczytać w artykule: Efektywna reklama AdWords
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW