Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Raport - banki pod lupą SEM

Autor: WiXa
dodano 07.03.2009
Ocena:

Ranking polskich banków pod kątem ich działań search engine marketing, przygotowany przez agencję SEM - Bluerank.




Największy skok odnotował mBank – z siódmej pozycji w 2007, na trzecią w 2008. Wzrost ten zawdzięcza zarówno rozpoczęciu działań PPC (rok wcześniej ich nie prowadzili) jak i zwiększeniu ilości linków prowadzących do serwisu oraz jego optymalizacji (działania SEO).


Największy spadek zaliczył MultiBank, który uplasował się dopiero na dziesiątym miejscu W stosunku do poprzedniego rankingu, poszedł w dół aż o pięć pozycji! Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest mniejsza obecność MultiBanku w TOP 10 naturalnych wyników wyszukiwania, generowanych przez ogólne zapytania związane z branżą bankową i usługami finansowymi: kredyt, banki, fundusze inwestycyjne, pożyczki, kredyt hipoteczny, lokaty, bankomaty, kredyt mieszkaniowy, karty kredytowe, kredyt gotówkowy (te same zapytania stanowiły podstawę również poprzedniego badania – z 2007 roku).
SEO RANKING BANKÓW
Spadek pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania dotknął prawie wszystkie banki (z wyjątkiem Millennium). Jest to prawdopodobnie związane z coraz bardziej agresywnym pozycjonowaniem serwisów pośredniczących w sprzedaży kredytów, które to serwisy korzystają z programów partnerskich (zarówno programów samych banków, jak i programów serwisów bankier.pl i Money.pl). Programy partnerskie nie podają bezpośredniego linku do witryny banku - do przekierowań wykorzystują JavaScript, który jest dla Google nieczytelny. Trudno zresztą liczyć na to, aby serwisy partnerów zaczęły linkować do stron banków w sposób naturalny. Istniałoby wówczas „ryzyko”, że użytkownik przejdzie na stronę banku przez bezpośredni link, a nie przez formularz zamówienia – pośrednik finansowy pozbawiłyby się w ten sposób potencjalnych zysków. W ten sposób prawdopodobnie będzie się w najbliższej przyszłości utrwalała w wynikach naturalnych przewaga serwisów pośredniczących w sprzedaży produktów finansowych. Dobrym wyjściem dla banków byłoby jednak przebudowanie serwisów partnerskich tak, aby partner linkował w sposób naturalny do strony banku (ruch taki i konwersje z niego można zliczać na przykład za pomocą Google Analytics lub innych systemów statystycznych). Przy odpowiedniej optymalizacji SEO systemu partnerskiego, banki mogłyby szybko wrócić na pierwsze strony naturalnych wyników wyszukiwania.
   Raport - banki pod lupą SEM - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: WiXa
avatar

Opis z moblo.pl
Dodał(a) plik multimedialny http://patrz.pl?1265...
W serwisie od:
19.12.2006
Dodaj do znajomych
Komunikator:

 
INNE OD WiXa
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje