Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
HEJ! DO CIEBIE MÓWIĘ!
dodano 01.08.2007
Wizje Spielberga z filmu „AI” na temat inteligentnych reklam, które zwracają się do przechodniów, są bliskie spełnienia... Dziś funkcjonują już interaktywne stanowiska multimedialne, które – jako wirtualni doradcy, komunikują się z odbiorcą.
[ilustracja 1]
Stand informacyjny, na którym wirtualny doradca – wielkości człowieka – stojąc w przestrzeni handlowej lub wystawowje, np. na targach, zwraca uwagę zagadując przechodniów i potencjalnych klientów udzielając im informacji nt. promocji, sposobu znalezienia oferty etc. Baza wiedzy w standzie może być synchronizowana z bazą wyświetlaną na stronie WWW. http://inteliwise.com/news_1.html
To nie reklama – to użyteczność
Rozwiązania, takie jak te proponowane przez firmę InteliWISE, dążące do ideału opartego na sztucznej inteligencji mają przyszłość, bo są użyteczne. Podobnie jak linki sponsorowane na stronach wyszukiwarek internetowych, które wygrywają dziś z inwazyjną reklamą online, bo zwyczajnie odpowiadają na potrzeby użytkownika, tak awatary odpowiadają dziś na konkretne zapotrzebowanie odbiorców. Rozwiązują problemy nieintuicyjnej nawigacji na stronie, dzięki technologii związanej z syntezą mowy mogą być pomocne dla niepełnosprawnych użytkowników Sieci, ‘obserwują’ i rejestrują zachowania internautów odwiedzających daną witrynę, co pozwala choćby na personalizowanie kontaktów z użytkownikiem i budowanie indywidualnej oferty dla niego.
Co będzie dalej?
Mamy już awatary na stronie WWW zamiast skomplikowanej nawigacji po ogromnych zasobach informacji (Pani Kasia w serwisie PLL LOT w sekcji FAQ). Są wirtualni doradcy w telefonach komórkowych najnowszej generacji. Wkrótce być może będą funkcjonować w Internecie awatary sprzęgnięte z najlepszymi search engines, aby maksymalnie ułatwić, przyspieszyć i uatrakcyjnić wyszukiwanie online. Za swego rodzaju zapowiedź tego kierunku uznać można projekt Ms. Dewey - miłą dla oka wyszukiwarkę, która pomaga internautom w sprawnym poruszaniu się po Internecie za pomocą interfejsu wykorzystującego właśnie awatara. Poza światem wirtualnym pojawią się natomiast rozwiązania o wiele bardziej zaawansowane, niż Pani Eksperyment w Gdyni. Będą one nie tylko ‘zaczepiać’ przechodniów, ale także wybierać ich, analizować i dostosowywać do tego swój sposób zachowania.
[ilustracja 2]
Wirtualna Stewardessa Kasia odpowiada na najczęściej zadawane przez użytkowników – w naturalny sposób - pytania (np.“ile zapłacę za nadbagaż?“, „jak mogę kupić najtańszy bilet do Krakowa?“). Natychmiast wskazuje też miejsce na stronie WWW, gdzie można znaleźć więcej informacji na dany temat. http://www.lot.com/Portal/PL/aspx/Content__FAQ_List.aspx
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW