Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Reklama - Paradoksalna Fascynacja i Kameleony

Autor: palik
dodano 18.06.2007
Reklama - Paradoksalna Fascynacja i Kameleony
Ocena:

Dziś troszkę o mojej obsesji reklamowej. Mam fioła na punkcie karmienia nas paszą promocyjną. Nie znam się szczególnie na temacie, więc jeśli trafią tu jacyś specjaliści - potraktujcie to jako raport z konsumenckiej strony barykady.



Telewizja puszcza więc Ogłoszenia Płatne, w teleturnieju między rundami pokazywani są sponsorzy (i ich produkty), przed transmisją meczu zobaczymy trochę krótkich spotów. Po pogodzie przeleci nam przed oczyma kto ubrał prezenterkę.

W gazecie stosuje się inne chwyty. Np. całe strony wyglądające jak zwyczajny artykuł. Oto TeleTydzień i wywiad z panią Anną - jedną z bohaterek reklamy Tele2. Można by pomyśleć - ot ktoś uznał że warto ten wywiad przeprowadzić. Biorę do ręki Focus. Tam czytam o nowej ofercie Telekomunikacji - Livebox. Wszystko podane w szacie graficznej odpowiadającej sąsiednim stronom, na których jest obszerny artykuł o telefonii VoIP. Tylko w rogu, subtelnym drukiem stoi jak byk "Promocja", lub "Artykuł Sponsorowany". Przykłady można mnożyć.

Webmasterzy opanowali sztukę wklejania ogłoszeń w treść strony do perfekcji. Stare techniki (bannery, boczne bloki reklam) to już przeszłość. Teraz słowa kluczowe z krótkim opisem zobaczymy wewnątrz artykułu, jako dodatkowy post w temacie na forum (zazwyczaj nie pierwszy i nie ostatni), czasem jako ikonka bliźniaczo podobna do sąsiednich - prowadzących do dalszej części strony (np. kategoria działu plików czy artykułów).

Przy okazji - zauważyliście że w gazetach reklamy zachowują się jak Google AdSense? A więc przy artykule o rynku VoIP zobaczymy całostronicową reklamę którejś z tanich telefonii. Przy tekście o włamaniach w NetWorldzie będzie promocyjna oferta sprzętowych firewalli. A w Przyjaciółce koniecznie biuro turystyczne tuż obok pamiętnika z wakacji w Tunezji.

Radio też włącza się do gry - próbując przeniknąć z ujednoliconym plastycznie i dźwiękowo przekazem poprzez różne media. Shakira łamaną polszczyzną bełkoce "Nahlepskha muzyka" a po chwili pani Czubówna mówi "Zobacz to w telewizji"...

Nie mówię nawet o tak starych metodach jak 'spam' dookoła nas, w formie bannerów, nadruków, koszulek noszonych przez sportowców itd.



Nowe chwyty


Coraz nowsze i bardziej bezczelne chwyty marketingowe pojawiają się po cichutku. Ostatnio mój ulubiony - przemycanie promocji poprzez zwtczajne opisy zdjęć w gazetach telewizyjnych (i pewnie nie tylko).

A więc czytam sobie artykuł o nowych polskich filmach i jest w nim zdjęcie pani W...k. Obok fotografii zwyczajowo krótka notka w stylu:
wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: palik
avatar

O mnie
W serwisie od:
18.05.2007
Dodaj do znajomych

 
INNE OD palik
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje