Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Kandydat w sieci
dodano 27.04.2008
Zgodnie z powiedzeniem, że praktyka czyni mistrza, warto poćwiczyć przed… procesem rekrutacji. Jak to zrobić?
Skorzystajmy z symulacji rozmów, quizów i testów w Internecie. Znajdziemy tam wiele narzędzi, które pomogą nam praktycznie przygotować się do rekrutacji.
Przygotowania w Internecie warto rozpocząć od zorientowania się, jakie obecnie panują trendy w rekrutacji: w jaki sposób napisać CV i LM, w jakich branżach są poszukiwani specjaliści i jakiego możemy oczekiwać wynagrodzenia. Sieć to kopalnia wzorów dokumentów aplikacyjnych, raportów o rynku pracy (w tym: wynagrodzeń) oraz kalkulatorów płacy. – Jeśli pojawiają się nowe trendy w obszarze zarządzania personelem, w tym w procesie rekrutacji na pewno informacje na ten temat będzie można znaleźć na stronach internetowych portali poświęconych pracy, firm doradztwa personalnego lub pracodawców. Poza tym, większość z nich jest opracowywana przez praktyków zarządzania zasobami ludzkimi, stąd wynika ich większa zbieżność z narzędziami, z którymi można spotkać się na rynku pracy – komentuje Agnieszka Pijaczyńska, doradca zawodowy z Akademickiego Biura Karier Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.
Przetestuj się
Jeżeli już zorientowaliśmy się, jak wygląda rynek pracy i jakie panują na nim trendy, warto przystąpić do kolejnego etapu – ćwiczeń. Okazuje się, że Internet może być bardzo pomocny także w tej kwestii. – Niektóre firmy udostępniają kandydatom próbki testów lub przykładowe opisy zadań z realizowanych przez siebie assessment centre. Zapoznanie się z materiałami tego typu sprawi, że późniejsze testy i zadania nie będą już niespodzianką, z którą nie można sobie poradzić – mówi Kamila Niska, Marketing Manager z Agencji Doradztwa Personalnego Simplika (portal www.cvonline.pl). Podczas wypełniania takich testów możemy uzyskać informacje np. czy posiadamy cechy pożądane przez pracodawców, czy jesteśmy kreatywni oraz czy potrafimy pracować w grupie. Jeżeli staramy się o stanowisko kierownicze, warto przetestować się, czy mamy umiejętności kierowania ludźmi, czy jesteśmy asertywni i czy potrafimy wpływać na ludzi. Oczywiście nie jest to wyrocznia, co do naszego wyboru pracy, ale może być to cenna wskazówka, jeżeli nie do końca wiemy, czym chcemy się zajmować. Możemy także sprawdzić, czy mamy odpowiednią wiedzę w danej branży, a jeżeli tak nie jest, uzupełnić ją (powtórzyć) zanim rozpoczniemy aplikowanie. Poza tym, informacje, które uzyskamy podczas testów, możemy wykorzystać przy pisaniu naszego LM, np. w akapicie dotyczącym naszych cech lub predyspozycji. Warto także sprawdzić, na jakim poziomie są nasze umiejętności językowe (np. Businness English na www.praktyki.eurostudent.pl).
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW