Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Co ma znaczenie w kampaniach AdWords?
dodano 16.04.2007
W prowadzeniu kampanii AdWords można wyróżnić zarówno takie elementy, na które warto zwrócić szczególną uwagę i takie, którymi nie powinniśmy się za bardzo przejmować, jako że nie mają one bezpośredniego przełożenia na same rezultaty.
CTR linku sponsorowanego
Wysoki CTR często przyczynia się do obniżania stawek płaconych za reklamę. Jednocześnie jednak źle przygotowana reklama może sprawić, że bardzo wysokiemu wskaźnikowi CTR linku będzie towarzyszyć bardzo niski poziom konwersji reklamy. Sytuacja taka może mieć miejsce jeżeli stworzymy reklamę, która będzie wyglądała bardzo zachęcająco z punktu widzenia użytkownika (będzie zachęcała do klikania reklamy), a jednocześnie nie będzie ona odzwierciedlała rzeczywistego wyglądu naszej usługi lub produktu (np. reklama, która reklamuje tanią książkę za 20 złotych, przy czym na stronie docelowej reklamy okazuje się, że książka ta wraz z kosztami przesyłki będzie kosztować 40 złotych).
Wskaźnik konwersji reklamy
Im większy procent użytkowników, którzy kliknęli wykupione przez nas reklamy zdecyduje się na zakup naszych produktów i usług, tym wyższy zysk będzie przynosić nam reklama. W drastycznych sytuacjach nawet bardzo niskie stawki słów kluczowych mogą wiązać się ze stratami ponoszonymi na reklamie w AdWords jeżeli nie będzie tym niskim stawkom towarzyszyć pewien minimalny poziom konwersji reklamy.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW