Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Witryna firmy - czego dodawać nie wolno

dodano 16.04.2007
Witryna firmy - czego dodawać nie wolno

Projektując stronę internetową firmy, nawet niedużej, lokalnej firmy, warto trzymać się podstawowych zasad użyteczności, aby nie utrudniać użytkownikom zapoznanie sie z ofertą firmy.



Podstawowe elementy, których nie powinny być na witrynie firmowej


Treści reklamowe
Reklama na stronie, zwłaszcza reklama kontekstowa, może być dodatkowym i całkiem poważnym dodatkowym źródłem dochodu.. Zdecydowanie jednak odradza się jakiekolwiek formy reklamy na stronach firmowych. Reklama nie tylko będzie rozpraszać klientów, ale również będzie ich odciągać od zakupu Twoich produktów i usług.

Wyskakujące okienka


Są dużo lepsze sposoby na przekazanie klientom informacji o nowościach, promocjach i itp niż okienka typu pop-up. Coraz więcej użytkowników ma programy, które blokują wyskakujące treści, więc treść w ten sposób przekazywana do nich nie dotrze. Użytkownicy nienawidzą tego typu treści. Jednocześnie okienka typu pop-up są jedną z najbardziej znienawidzonych form reklamowych. Treść w dobrze widocznym miejscu i estetycznie przedstawiona będzie dużo bardziej efektywna niż pop-up.



Ciężkie i duże obrazki (np. zdjęcia bezpośrednio kopiowane z aparatu cyfrowego)
Osoba projektująca witrynę firmową powinna się starać, aby waga wszystkich obrazków na danej podstronie była możliwie najniższa. Można uznać, że graniczny ciężar dla pojedynczej podstrony to około 100-150 kb. Nikt nie chce czekać na załadowanie się strony więcej niż kilka sekund.

Świecące i migające błyskotki
Nie wolno dodawać do strony firmowej elementy, które drażnią użytkownika i utrudniają czytanie. Na stronie firmy powinno być jak najmniej jaskrawych, drażniących kolorów, migających i rozpraszających świecidełek. Użytkownik odwiedza stronę firmy, ponieważ jest zainteresowany jej ofertą, a nie po to, aby wypełnić sobie czas rozrywką. Zamiast  tracić czas na dodawanie niepotrzebnych rzeczy do witryny zadbaj o elementy, które mogą pomóc jej pozycjonować się wyżej w wyszukiwarkach internetowych. O elementach tych możesz przeczytać w artykule Ważne techniczne elementy budowy strony.


Długie opisy, które nic nie wnoszą
Warto pamiętać, że użytkownik odwiedzając stronę firmy nie jest zainteresowany firmą samą w sobie, ale chce on rozwiać konkretny problemy. Strona firmy to nie pamiętnik. Pisz tylko to, co może być przydatne dla Twojego klienta, nie to, o czym lubisz pisać. W tekście używaj języka i słownictwa zrozumiałego dla Twojego klienta. Nie każ mu się szukać w słownikach definicji wyrażeń, które zastosujesz na stronie.
wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: mariusz_gasiewski
avatar

O mnie
W serwisie od:
19.12.2006
Dodaj do znajomych

 
INNE OD mariusz_gasiewski
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
22.12.2006 09:46:17
17.07.2007 08:03:00
22.06.2008 08:21:48
zobacz więcej
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje