Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Marka kultem stoi!

dodano 20.10.2010
Marka kultem stoi!

Przeglądając niedawno różne serwisy, w celach inspiracji, natrafiłem na TatooLoaders.com. Spotkałem się z bardzo ciekawym widokiem mozaiki zdjęć, na której tatuaże przedstawiały… logo firmy Apple.


Sam podpis pod zdjęciem był pełen niedowierzania, tym że ktoś może wyrażać tak silne uczucie względem marki, iż jest w stanie zakodować ją trwale na swoim ciele. Silna marka bowiem zyskuje w oczach swoich fanów miano pierwszorzędnego obiektu pożądania. Obiektu niemalże kultowego, który nierzadko decyduje o wielu istotnych ruchach w ich życiu.
W obliczu coraz popularniejszych działań marketingu społecznościowego fani odgrywają niezwykle istotną rolę w zarządzaniu komunikacją marki. Warto zastanowić się więc jakie działania mogą znacząco przybliżyć naszych klientów do fanów marki, co decyduje o tym, że niektóre z marek stają się tymi „kultowymi”.
Według Martina Lindstroma można przedstawić dziesięć filarów, które posiada każda z liczących się religii, a które także mają bardzo wiele wspólnego z markami i produktami. Są to: poczucie przynależności, wyraźna wizja, opowiadanie historii, tajemnica, rytuały, symbole, przewaga nad konkurencją, odwoływanie się do zmysłów, ewangelizacja i majestat.
Poczucie przynależności – czyż nie jest tak, że widząc przejeżdżający obok nas samochód tej samej marki, jak nasz własny nie czujemy jakiejś sympatii do osób w tym samochodzie. Mimo, iż kierowcy i pasażerów nie znamy wydaje nam się, że mają podobne poglądy jak my i potrafilibyśmy zawiązać nić porozumienia.
Wyraźna wizja – silne marki, jak i silne religie mają jasną wizję świata. Steve Jobs zawsze chciał stworzyć urządzenia, które będą przyjazne dla człowieka, bo to on jest twórcą zmian na świecie i powinien z łatwością panować nad wszelkimi urządzeniami.
Przewaga nad konkurencją - zarówno religie jak i silne marki doskonale znają każdy ruch swego wroga. Przykłady można mnożyć: Pepsi i Coca-Cola, Visa vs Mastercard obecnie Apple vs Adobe (FlashPlayer na iPhone), czy Apple vs Google (walka o prymat w systemach mobilnych).
Opowiadanie historii, tajemnica i ewangelizacja – każda religia i każda silna marka posiada liczne historie, które pomagają w ewangelizacji i niesieniu dobrej nowiny. Tajemnica tworzy liczne niedopowiedzenia, krążące opowieści – to właśnie tworzenie wszelkich historii, które jasno pomagają zrozumieć istotę obecności marki w świecie konsumenta, a z drugiej strony nie do końca wyjaśniają całą tajemnicę jej istnienia pozwala na silne,„hipnotyzujące” uwodzenie wielbicieli. Tajemnica to bardzo silna broń, lecz często brak sensowności w jej wykorzystaniu, tworzy się na siłę liczne ukryte, magiczne formuły mające nas jeszcze szybciej uzdrowić, czy jeszcze lepiej wybielić nasze pranie.
   Marka kultem stoi! - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: trendmaker
avatar

O mnie
W serwisie od:
03.06.2007
Dodaj do znajomych

 
INNE OD trendmaker
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje