Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Skomplikuj życie użytkownika
dodano 06.03.2007
Wbrew powszechnemu mniemaniu, konsumenci absolutnie nie oczekują od nabywanego produktu prostoty użycia. Ma być wręcz przeciwnie - odbiorcy oczekują skomplikowanego wyglądu - nie tylko graficznych interfejsów użytkownika.
Problem tkwi w momencie podejmowania decyzji o zakupie. Norman zaznacza, że jest od zawsze adwokatem łatwych w użyciu produktów. Ponieważ jednak konsumenci oczekują skomplikowanych produktów wchodząc do sklepu, rolą projektantów jest dostarczanie im rozbudowanych już na pierwszy rzut oka rozwiązań, których następnie łatwo używać.
Tezy Normana wywołały sporą dyskusję w internecie. Sam autor stwierdził, że to jeden z najbardziej niezrozumianych tekstów, które w życiu opublikował. Poczuł się zobowiązany dopisać mały aneks do tekstu, w którym zadeklarował stuprocentowe przywiązanie do idei upraszczania życia użytkownika. Jak jednak zauważył jeden z komentatorów Chris Baskind - prostota nie umarła (Simplicity isn’t dead). Baskind podkreśla, że tematem artykułu Normana jest wpływa wartości dodanej na podejmowanie decyzji zakupowej, a nie użytkowanie produktu. Norman nie twierdzi, że należy zrezygnować z minimalizmu rozumianego jako pozbywanie się niepotrzebnych elementów. Przypomina tylko, że "więcej" oznacza lepsze wyniki sprzedaży. Trudno zaprzeczyć.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW