Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Jak sytuacja kryzysowa może ocalić Twoją reputację

dodano 06.03.2010
Jak sytuacja kryzysowa może ocalić Twoją reputację

Ogłoś kryzys i w ten sposób uratuj wizerunek swojej firmy. Taką politykę zarządzania zdają się ostatnio podejmować największe japońskie koncerny motoryzacyjne. Czyżby końcówka lutego sprzyjała wykrywaniu wad w autach?


A może prezesi Daihatsu, Nissana czy Suzuki, obserwując stopniowe pogrążanie się Toyoty i Volkswagena doszli do wniosku, że warto jednak sprawdzić auta, co do których istnieją wątpliwości, jednocześnie nie nadszarpując wizerunku zbyt dotkliwie. W końcu i tak główne odium krytyki spadnie na Toyotę.
Niedawno w mediach głośno było o wpadce Toyoty - firma wypuściła na rynek auta z wadliwym układem hamulcowym. W połowie lutego w brazylijskich Volkswagenach została wykryta wada, mogąca doprowadzić do blokady kół lub nawet do ich odpadnięcia. Teraz fatum spadło na kolejne koncerny – Nissana, Suzuki i Daihatsu. Pożary powodowane wadami systemu klimatyzacji, uszkodzenia silnika czy poduszki powietrzne, które mogą niespodziewanie wystrzelić to wady, które wpłynęły na decyzję o wezwaniu właścicieli do kontroli aut.
Jak widać, nawet najbardziej renomowanej firmie może przydarzyć się potknięcie. Czasami jego rezultaty mają skalę mikro, innym razem przeradzają się w międzynarodową aferę i globalny kryzys marki. Przyznanie się do błędu to pierwszy krok. Zdając sobie sprawę z tego mechanizmu, szefowie największych japońskich koncernów ujawnili informacje o potencjalnie wadliwych samochodach.
Powody powstania sytuacji kryzysowej są mało ważne dla opinii publicznej. Nieistotny jest fakt, czy winni są niekompetentni pracownicy, czy też doszło do losowego zdarzenia. Liczy się negatywna informacja, która dociera do społeczeństwa. Punktem wyjścia w planowaniu strategii kryzysowej jest zaakceptowanie faktu, że każda z organizacji ma swoje słabe punkty. Podstawowym elementem zarządzania powinno być opracowanie strategii działania na wypadek niefortunnych zdarzeń. Sytuacja kryzysowa jest zagrożeniem, do którego trzeba się dobrze przygotować, zarówno merytorycznie, jak i organizacyjnie. Jest również szansą – jeżeli firma stawi czoła wyzwaniu, a kryzys zostanie prawidłowo i sprawnie rozwiązany, może on paradoksalnie umocnić pozycję marki na rynku i ugruntować jej pozytywny odbiór.
Najważniejsze taktyki postępowania antykryzysowego to:
1. Dmuchaj na zimne, czyli postaraj się przewidzieć zagrożenia dla swojej firmy

Każda branża ze względu na swój charakter działania jest podatna na kryzys w innym obszarze. Warto więc przeprowadzić analizę i prześledzić, jakie sytuacje kryzysowe zagrażają firmie najbardziej. Jeśli więc działamy w branży motoryzacyjnej, wysoko prawdopodobne jest wypuszczenie na rynek wadliwych egzemplarzy aut. Warto opracować strategię działania wraz z bazą danych dziennikarzy i wszystkich interesariuszy firmy. Trzeba też zastanowić się, kto wejdzie w skład ewentualnego sztabu kryzysowego oraz jakie działania należy podjąć wobec samych pracowników, by w momencie kontaktu z mediami nieumyślnie nie szerzyli niesprawdzonych informacji.
   Jak sytuacja kryzysowa może ocalić Twoją reputację - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: p.krawiec
avatar

O mnie
W serwisie od:
06.03.2010
Dodaj do znajomych

 
INNE OD p.krawiec
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje