Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
KONSTYTUCJA? PRAWO TO CZY PRZEPIS?!
dodano 24.11.2009
Z KONSTYTUCJI Art. 2. Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym, urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej. Niejednoznaczne definicje prawa i sprawiedliwości społecznej, doprowadziły do samowoli i degrengolady...
Art. 183.
1. Sąd Najwyższy sprawuje nadzór nad działalnością sądów powszechnych i wojskowych w zakresie orzekania.
2. Sąd Najwyższy wykonuje także inne czynności określone w Konstytucji i ustawach.
Z zapisu powyższego wynika jednoznacznie, że wytyczne czy ukierunkowania zasady działania Sądów, aby prowadzone sprawy spełniały kryteria prawa, winny pochodzić z Sądu Najwyższego! Aby możliwe było orzeczenie, winno być poprzedzone określonymi czynnościami, będącymi kryterium dla orzeczenia! Osoby rezydujące na wokandach i kierujące sądami tego nie stosują! Przyczyny mogą być dwie! Brak wystarczającej wiedzy z zakresu podstaw prawa, lub skłonności do samowoli niczym nie skrępowane i chronione przez Krajową Radę Sądowniczą !! Ochrona przestępców w celu ich utrwalenia jest przestępstwem. A w przypadku systemu prawnego, jest ZBRODNIĄ!
Art. 186.
1. Krajowa Rada Sądownictwa stoi na straży niezależności sądów i niezawisłości sędziów.
A faktycznie Stoi na Straży Samowoli i Samowładzy osób podszywających się pod Sędziów i nie ponosi za to żadnej odpowiedzialności!!
2. Krajowa Rada Sądownictwa może wystąpić do Trybunału Konstytucyjnego z
wnioskiem w sprawie zgodności z Konstytucją aktów normatywnych w zakresie, w jakim dotyczą one niezależności sądów i niezawisłości sędziów.
Z zaobserwowanych spraw wynika, że niezawisłość osób występujących jako sędziowie, zdefiniowana jednoznacznie, w zakresie stosowania jest jedynie fikcją, a osoby występującą w roli Sędziów nie spełniając wymaganych prawem koniunkcji trzech kryteriów, stają się przestępcami ! Czyni to Krajową Radę Sądownictwa, organizacją przestępczą!! Osoby pełniące urząd Sędziego nie spełniając kryteriów niezawisłości i pozostałych, nie są SĘDZIAMI. W zakresie skutków działania, lokują się, jako upoważnieni przestępcy, dotychczas bezkarni!!
Art. 187.
1. Krajowa Rada Sądownictwa składa się z:
1) Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Ministra Sprawiedliwości, Prezesa
Naczelnego Sądu Administracyjnego i osoby powołanej przez Prezydenta
Rzeczypospolitej,
2) piętnastu członków wybranych spośród sędziów Sądu Najwyższego, sądów
powszechnych, sądów administracyjnych i sądów wojskowych,
3) czterech członków wybranych przez Sejm spośród posłów oraz dwóch
członków wybranych przez Senat spośród senatorów.
2. Krajowa Rada Sądownictwa wybiera spośród swoich członków przewodniczącego i dwóch wiceprzewodniczących.
3. Kadencja wybranych członków Krajowej Rady Sądownictwa trwa cztery lata.
4. Ustrój, zakres działania i tryb pracy Krajowej Rady Sądownictwa oraz sposób wyboru jej członków określa ustawa.
Występuje oczywisty brak odpowiedzialności powyższej organizacji za Nominantów i ich działania po uzyskaniu nominacji!!
WNIOSEK
Dotychczasowa Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej jest jedynie przepisem, a nie jak stoi w zapisie, Prawem!
Na zmiany, ale podstawowe, rzeczowe i rzetelne nadszedł czas!
Biorąc pod uwagę, współczesne uwarunkowania ustroju Naszego Państwa, Konstytucja musi być podzielona na dwie części.
Jedną, zawierającą Niewzruszalne Fundamenty Prawa i drugą, zawierającą przepisy podlegające modyfikacji, według ustalonych reguł! Fundamenty, winny być przyjęte przez społeczeństwo w referendum, czyli wyborze bezpośrednim. Reszta, może być zmieniana według dotychczasowych reguł przez sejm!
W ustawach i rozporządzeniach powołujących do istnienia różne twory organizacyjne, winna być przywołana, zasadność ich istnienia i odpowiedzialność, za wyrządzone pod ich szyldem szkody! Niedopuszczalne jest obciążanie społeczeństwa, kosztami pokrycia wyrządzonych, opisanych wyżej szkód! I niech nikt nie mówi o naprawie szkód!! Przywracanie szkodom, ich pierwotnej wartości, celem na pewno nie jest! Szkoda to niepożądany, bezzasadny ubytek, czyli strata!
Zasada działania, każdej formacji organizacyjnej w strukturach Państwa, podlega opisowi jednoznacznym algorytmem, wynikającym z celu istnienia! Tego nikt nie jest w stanie logicznie zakwestionować! Sejm, jak pokazuje doświadczenie, nie może być pozbawiony ograniczeń. A jak widać z doniesień medialnych, zmierzają do takiego stanu rzeczy, samowolni bądź bezwolni wypełniacze Sejmu i pozostali beneficjenci! Dotychczasowa rola Sejmu, jako Zakładu Przepisotwórstwa Maniakalnego, jest tego uzasadnieniem! Ograniczenie wpływu Prezydenta na tworzone regulacje, w naszych warunkach, to Upoważniona Samowola Szalejących Wypełniaczy Sejmu i pozostałych beneficjentów obecnego stanu rzeczy! Spodziewany wynik ograniczenia wpływu Prezydenta? Pogłębione zniewolenie społeczeństwa!! Czy potrafi ktoś zaprzeczyć ??!
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW