Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Polskie sklepy online
dodano 23.11.2009
Artykuł jest analizą sytuacji Polskiego rynku e-sklepów. Analizie poddanych zostało 200 sklepów. Informacje pochodzą z raportu „Federacji konsumentów”.
Poza formą kontaktu na zasadzie „formularz” natrafiło się na opcje kontaktu za pośrednictwem Gadu Gadu, Skype czy infolinii.
Zbadany został również odsetek sklepów powołujących się na przepisy prawa. Okazuje się że tylko 36% sklepów podaje częściowy lub pełny zapis odnośnie ustawy o handlu elektronicznym, a 20% podaje, że w sporach między sklepem a internautami sprawę będzie rozstrzygał odpowiedni do tego sąd państwowy. Jak się okazuje większość sklepów które napomknęły o sporze sądowym podaje, że sprawa odbywałby się w sądzie właściwym miejscu siedziby firmy lub zamieszkania przedsiębiorcy. Zapis taki narusza interes konsumenta, może on przecież skorzystać z przemiennej właściwości sądów i wnieść powództwo do sądu właściwego dla swojego miejsca zamieszkania lub miejsca wykonania umowy, a w odniesieniu do Internetu ustalenie miejsca zawarcia umowy jest nieco utrudnione.
Reasumując sytuację na rynku sklepów internetowych, wydaje się najbardziej zasadne korzystanie ze sklepów prowadzonych bezpośrednio przez producentów danego produkty lub już istniejącą tradycyjną sieć sprzedaży. Sklepy takie prowadzone są już niemalże w każdym segmencie rynku.
Począwszy od telefonii komórkowej kończąc na ofercie produktów hardware.
Dla przykładu mowa o sklepach takich podmiotów jak:
Playa o adresie
http://web.playmobile.pl/pl/play-abonament/promocje/promocja-kuloodporne29/index.html
Sklep esky
http://www.esky.pl/?gclid=CN6wgMrPmZ4CFQMFZgod6kxelg
książki, płyty, pamiątki oferowane przez Empik
http://www.empik.com/
DYMO
Drukarki do etykiet
http://global.dymo.com/plPL/Home/default.html
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW