Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Promocja - forma społecznej komunikacji

Autor: sleepy2
dodano 23.07.2008
Promocja - forma społecznej komunikacji

Promocja, czyli "forma społecznej komunikacji w niezwykle ważnej dziedzinie zaspokajania potrzeb materialnymi oraz intelektualnymi wytworami ludzkiej pomysłowości..."


Polityka promocji jest obok produktu, ceny i dystrybucji jednym z głównych narzędzi komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Pomaga także koordynować podaż z popytem oraz jest istotnym elementem walki konkurencyjnej. Zbudowanie pozytywnego wizerunku produktu i/lub przedsiębiorstwa dąży do przewagi nad konkurentami oraz zachęca konsumentów do zakupu określonych towarów, w określonym miejscu i na konkretnych warunkach. Dzięki polityce komunikowania się firmy z rynkiem poprawia się poziom wiedzy w społeczeństwie o produktach, ich cechach i właściwościach, wzrasta świadomość istnienia poszczególnych produktów oraz ich użyteczności. Poprzez promocję następuje zmniejszenie dystansu dzielącego sprzedawcę i nabywcę, zwiększa się poziom edukacji rynkowej oraz skraca się czas zakupów. Warunki panujące na rynkach słabo rozwiniętych powodują, że narzędzia polityki komunikacji są bardzo proste. Składają się na nie dwa elementy:

    -produkt, zawierający cenę i opakowanie oraz

    -kanały dystrybucji.

Wraz z rozwojem rynku oraz jego zróżnicowaniem rośnie także złożoność i znaczenie promocji. Związane jest to ze zwiększoną i zróżnicowaną podażą oraz z rozwojem dróg dystrybucji.
Niektóre funkcje firmy, takie jak np. planowanie, czy badania marketingowe są traktowane jako niemające bezpośredniego wpływu na bieżącą działalność przedsiębiorstwa. Promocja natomiast zaliczana jest do funkcji tzw. „pierwszej linii”, których realizacja jest warunkiem bieżącego, prawidłowego funkcjonowania firmy, niezależnie od tego, czy jest, czy nie jest zorientowana marketingowo (A. Wiśniewski, Marketing 3. Dystrybucja promocja. WSiP, Warszawa 1994, s. 27.). Do tworzenia systemu promocji nie można podchodzić ogólnie, gdyż należy podjąć zróżnicowane działania w zależności od rodzaju produktu, rodzaju rynku oraz poszczególnych odbiorców komunikatu. System promocji musi być zbudowany w sposób, który umożliwi uzyskanie informacji, które dadzą odpowiedź na następujące pytania:

    -jaki jest najefektowniejszy sposób poinformowania rynku i konsumenta o zaletach produktu oferowanego przez firmę?

    -jak nakłonić konsumenta lub finalnego odbiorcę do zakupu produktu?

    -dlaczego konsumenci nabywają towary konkurentów, a nie kupują produktów firmy?

    -jakie powinny być najodpowiedniejsze proporcje nakładów ponoszonych na poszczególne komponenty systemu promocji? (T. Kramer, Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2000, s. 155).
   Promocja - forma społecznej komunikacji - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: sleepy2
avatar

O mnie
W serwisie od:
23.07.2008
Dodaj do znajomych

 
INNE OD sleepy2
TAGI: rollfest, rolki, spotkanie, impreza w serwisie od 2008-07-18 10:41:45
w serwisie od 2008-05-29 14:08:47
w serwisie od 2008-02-25 09:18:28
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje

Drogi użytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

 Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

 Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.


   

Ładowanie grafiki ...