Public relations dla marki
dodano 21.07.2008
Wprowadzenie na rynek nowego produktu, spadek zainteresowania marką i potrzeba odświeżenia wizerunku to tylko niektóre z przypadków, w których warto wprowadzić public relations do planu komunikacji marketingowej.
Podsumowując, działania public relations przyczyniają się do:
* wzrostu świadomości istnienia marki,
* zmiany postaw konsumentów (kształtują trendy, lansują nowe mody),
* wzbudzenia chęci nabycia produktu przez konsumenta,
* budowania zaufania do marki,
* wzrostu sprzedaży markowego produktu.
Źródła:
Dereń A. M., Prawne uwarunkowania PR w Polsce, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 1999, s. 16.
Filipek J., Co w twojej firmie zmieni marka?, www.epr.pl
Kaczorowski J., Funkcje i ochrona prawna znaków towarowych, Zeszyty naukowe Uniwersytetu Jagillońskiego, Prace z wynalazczości i ochrony własności intelektualnej, z.8/1987r.
Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne, Warszawa 2001
Kodeks Dobrych Praktyk Związku Firm Public Relations, kwiecień 2004
Kotler Ph., Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005, s. 421
Moroz A., Historia marki, www.epr.pl
Mruk H., Rutkowski I., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1998
Ries A., L., 22 niezmienne prawa zarządzania marką, Prószyński i S-ka, Warszawa 1996
Rozwadowska B., Public relations – teoria, praktyka, perspektywy, Wyd. Studio Emika, Warszawa 2002, s. 38
Witek-Hajduk M., Zarządzanie marką, Centrum Doradztwa i Informacji Delfin, Warszawa 2001
Public relations dla marki - zobacz źródło
wróc do artykułów