Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Sezon pobijania rekordów
dodano 30.05.2008
Tegoroczny europejski Shell Eco-marathon był wspaniałym wydarzeniem.
Wśród drużyn bijących rekordy, na pierwszy plan wysunęła się ekipa z De Haagse Hogeschool w Holandii, która zwyciężyła w kategorii UrbanConcept jadąc pojazdem napędzanym paliwem wodorowym i uzyskując wynik 848 km/l – o 38 litrów lepszy od dotychczasowego rekordu, wynoszącego 810 km/l. Ubiegłoroczny rekord niskiej emisji CO2 został również poprawiony przez reprezentantów Uniwersytetu Technicznego (Lulea) startujących w kategorii UrbanConcept, którzy osiągnęli wynik 6,15 g CO2 na kilometr. W kategorii Prototypów zwyciężyła drużyna z Lyceé La Joliverie, która pobiła swój własny rekord z 2007 roku, uzyskując rezultat 3 383 km/l.
Europejska edycja Shell Eco-marathon to prawdziwie międzynarodowe wydarzenie - tylko w tym roku w rywalizację włączyły się dodatkowo drużyny z Węgier, Norwegii i Singapuru. Jak zawsze podczas konkursu, entuzjazm studentów udzielił się wszystkim uczestnikom, dzięki czemu to kolejne wyzwanie dla inżynierii środowiska stało się tak wyjątkową przygodą.
Dyrektor Globalny Shell Eco-marathon, Mark Singer, tak skomentował tegoroczne zawody: „Europejska edycja Shell Eco-marathon 2008 to po raz kolejny doskonały dowód na to, że prawdziwe pojazdy zaprojektowane i zbudowane przez ekipy studenckie, mogą otworzyć drzwi do czystej i uświadomionej ekologicznie przyszłości. Wydarzenie to dowodzi również, że oprócz aspektu czysto edukacyjnego, zwiększanie wydajności paliwa i zmniejszanie emisji CO2 może być świetną zabawą dla tysięcy studentów biorących udział w maratonie.”
Ostateczne rezultaty – kategoria Prototyp
W kategorii Prototyp po raz kolejny zwyciężyła francuska drużyna z Lyceé La Joliverie, osiągając rezultat 3 382 km/l tym samym poprawiając swój zeszłoroczny wynik 3 297 km/l. Drugie miejsce zajął Uniwersytet Nauk Stosowanych z Offenburga w Niemczech, którego silnik napędzany wodorem osiągnął wynik 3 198 km/l. Na trzecim miejscu znalazła się drużyna z Uniwersytetu Paul Sabatier Insa Toulouse z wynikiem 3 036km/l.
Lycée La Joliverie zdobyła również Climate Friendly Award, nagrodę za pojazd przyjazny środowisku, osiągając rezultat 0,8 g emisji CO2/km.
Nagrodę Bosch Technical Innovation Award w tej kategorii zdobył zespół ESSTIN z Nancy we Francji. Ich ogniwo paliwowe chwalono za wydajność i elastyczność.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ