Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Które auto wybrać? – okiem laika
dodano 21.04.2009
Czyli krótko o tym jakie auto wybrać? Jeśli o czymś zapomniałem to dopiszcie proszę......przyda się nie tylko mi........:)
Krok 3: Wyposażenie standardowe i dodatkowe.
Wśród wyposażenia standardowego Fiata Grande Punto można znaleźć elektrycznie sterowane przednie szyby, centralny zamek, bagażnik otwierany automatycznie, podgrzewane boczne lusterka, wycieraczka, ogrzewanie tylnej szyby, wspomaganie kierownicy Dualdrive, regulacje kierownicy i fotela kierowcy. Ponadto komplet poduszek powietrznych, system przeciw pożarowy, ABS, EBD i kilka innych. Przyczyna dla której wybrałem tą wersję to System Blue&me czyli system głośnomówiący z technologią Bluetooth i elementami sterującymi przy kierownicy. To element wyposażenia standardowego tej wersji łącznie z odtwarzaczem MP3 z portem USB.
W porównaniu do Opla Corsy i Toyoty Yaris wyposażenie standardowe jest bardzo podobne, różniące się kilkoma szczegółami, których cena nie jest wygórowana i nie ma znaczenia dla podjęcia przez mnie decyzji.
Krok 4: Jazda testowa
Wizytę w salonach zacząłem od marki Opel. Zdecydowanie najbliżej mojego miejsca zamieszkania. Wrażenia z jazdy testowej są jak najbardziej pozytywne, samochód zachowuję się bardzo, ale to bardzo cicho na drodze. W porównaniu do mojej Corsy C różnica jest naprawdę ogromna. Szybka jazda po mieście, i wyjazd na trasę. Po wciśnięciu gazu do podłogi czuję delikatne wciśnięcie w fotel. To dobry znak. Po rozmowie z pracownikiem, który de facto tak jak ja jeździ Corsą C dochodzimy do tego samego wniosku, że zmiany w Corsie poszły zdecydowanie w lepszym kierunku. Auto wyładniało w środku i na zewnątrz, nabrało bardziej wyrazistych i XXI wiecznych kształtów. Moja ocena: dobre 5.
Kolejna wizyta to Toyota. Niestety już na samym początku przestaje mi się podobać, kiedy to pracownik dealera zamiast dać prowadzić auto potencjalnemu zainteresowanemu sam siada za kierownicą. Trudno - myślę – poobserwuje z tej perspektywy. Charakterystyczne umiejscowienie zegarów po środku podoba mi się tak „średnio”. Nie jeździłem wcześniej żadną Yaris-ką i dopiero zauważyłem, że z siedzenia pasażera praktycznie tam nic nie widać. Dość małe kółko jakie zrobiłem z pracownikiem Toyoty dobiega końca. Wracamy do salonu, ale ku mojemu zdziwieniu pracownik nie wjeżdża do niego tylko zatrzymuje się tuż obok proponując mi jazdę, czyżby zobaczył nareszcie we mnie kupca? Moja nieco dłuższa jazda tym autem zakończyła się bez rewelacji. Zegary po środku, auto na trasie zachowuje się jak żółw, w mieście zresztą też. Sześciostopniowa skrzynia biegów też nie robi wrażenia. Chociaż tak naprawdę jednej rzeczy nie mogę przeboleć, pomimo tego, że w prospektach Toyota podaje średnie spalanie na poziomie 6 litrów, to na wyświetlaczu współczynnik ten wynosił 8,8litra. Coś tu jest nie tak. Rozumiem, że to samochód do jazdy testowej, ale taka różnica to może wynikać tylko z katowania samochodu, co przy takich pracownikach możliwe raczej nie jest.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ