Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Produkcja toreb reklamowych jako proces wieloetapowy.
dodano 26.07.2007
Jeżeli chcemy zamówić u producenta torby w celu przeprowadzenia kampanii reklamowej, to warto zapoznać się z procesem ich powstawania, aby uniknąć pewnych pułapek.
Tematem tego artykułu są procesy produkcyjne, na które należy zwrócić uwagę podczas planowania zamówienia foliowych toreb reklamowych z indywidualnym nadrukiem. Temat nie jest banalny, o czym możemy przekonać się obserwując na codzień, w czym ludzie noszą zakupy, w co firmy pakują swoje materiały reklamowe, w co każdy z nas podczas zakupów w hipermarketach pakuje swoje wybrane towary. I co widzimy? Najczęściej są brzydkie i rozrywają się, a więc nie spełniają swojej roli. Z czego to wynika?
Produkcja toreb jest procesem wieloetapowym. Standardowo torby reklamowe produkuje się z folii HDPE, LDPE i ich modyfikacji czyli z folii MDPE. Z folii HDPE (szeleszcząca) w większości przypadków produkuje się torby typu Koszulka - masowo rozdawane w hipermarketach i mniejszych sklepach. Z grubszej filii HDPE można produkować torby typu Market (uchwy w postaci wycięcia na palce) lub Market DKT (uchwy w postaci wycięcia na palce z dodatkową podklejką) uzyskując efekt "mrożonego szkła". Z folii LDPE (miękka) i MDPE (efekt pośredni pomiędzy HDPE i LDPE) wytwarza się torby Market, Market DKT lub Market z dogrzanymi rączkami.
Folię produkuje się z granulatów w procesie wytłaczania. Proces ten nadaje jej określoną grubość i kolor. Jednak producenci często zaniżają grubość folii. Ponadto często do wytłaczania folii wykorzystują tzw. regranulat, który oprócz zmielonej makulatury foliowej zawiera także przemielone szmaty i inne odpady. Wszystko w celu zaniżenia kosztów produkcji. Torby wykonane z takiego materiału nie mają gładkiej, błyszczącej powierzchni i będą się rozrywać, a podczas procesu nadruku uzyskanie nasyconych kolorów staje się niemożliwe.
Kolejnym istotnym czynnikiem jest nadruk, czyli stworzenie projektu graficznego i sposób przeniesienia go na folię. Tutaj ogromną rolę ma grafik, który przygotowuje wcześniej utworzony projekt pod nadruk fleksograficzny (najbardzej niewdzięczny rodzaj druku). Musi to być wysokiej klasy specjalista, znający ten rodzaj druku.
Następnym etapem jest wykonanie matryc fotopolimerowych przenoszących wzór graficzny z wałków drukujących na folię. Powinna wykonywać to wyspecjalizowana firma mająca wzór kalibracyjny maszyny, na której będzie wykonywany nadruk. Szczególnie jeżeli projekt jest typu "zdjęciowego" i drukowany jest z CMYK'a.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW