Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Reklama w czynnikach pierwszych - oczyma reklamożerczyni

dodano 25.07.2007
Reklama w czynnikach pierwszych - oczyma reklamożerczyni

Reklamy otaczają nas na każdym kroku. Jako samozwańcza reklamożerczyni analizuję je sobie, bulwersuję się lub zachwycam. Czy reklama ma reklamować, czy rozpraszać? Złościć czy ciekawić? Jakie są dzisiejsze reklamy w Polsce?




Fioletowo-biały mix

Odwaga, z jaką PLAY® wkroczył na arenę telefonii komórkowej w Polsce jednocześnie mnie zdumiała i usceptyczniła do tej marki.
Czułam się oblężona i atakowana na każdym kroku. Abstrakcyjne kształty fioletu i bieli, skąpo odziane hostessy z ostrym makijażem – plakaty zwracają uwagę. Nawet w autobusie poczułam się zaskoczona, choć przyznam – miło. Plastikowe uchwyty (niegdyś po prostu skórzane bądź gumowe obręcze, ale przecież każda przestrzeń reklamowa się liczy) były pełne PLAY®. „Kto ma seksowną bieliznę – ręka w górę”.


Nachalność reklamy


Do telewizyjnych spotów można po prostu przywyknąć. Wydłużające się przerwy reklamowe, jogurty, proszki do prania i mówiące produkty spożywcze nie dziwią i chyba nawet nie rażą jak kiedyś. W czasie takiej przerwy śmiało można zaparzyć herbatę, albo sprawdzić pocztę.
Jednak reklama wkroczyła na grunt internetu. O ile ekspansja reklamy w sieci dotyczyła tylko bannerów było to całkiem znośne, lecz na tym się nie skończyło i z pewnością to jeszcze nie ostatnie słowo tej reklamowej ekspansji do kolejnych dziedzin życia społecznego.
Czy nie drażnią Was stale wyskakujące okienka z flashowymi animacjami reklam? Prawdziwie dręczące stało się to dopiero, gdy dołączył do nich dźwięk, a maksymalnie zirytował mnie zwiastun filmu „Hostel” – który był pełen grozy, a przecież nie wszyscy lubią takie klimaty, zwłaszcza w środku nocy, gdy nie mogą zasnąć. Wolałabym mieć wybór czy chcę leczyć bezsenność taką terapią szokową. Takie zjawisko skutecznie uprzedza mnie do produktu, choć przyznaję, że drażniąca reklama zapada w pamięci.
Podobnie jest z reklamą w miejscach spotkań wielu ludzi. Dziennie na czaterii przebywają dziesiątki tysięcy obywateli – większość z nich zmuszona została do oglądania tekstury, która przeszkadzała w konwersacji, utrudniając widoczność wpisywanego tekstu. O ile wariantem powtarzalnym w teksturze było logo PLAY®, co da się zrozumieć jako rozbudowywanie renomy – o tyle nie rozumiem dlaczego na teksturze znalazła się PEPSI® czy SNICKERS®. Są to produkty, które ci, którzy mają je kupić i tak kupią i nie widzę powodu, dla którego można by tak drażnić potencjalnych klientów. Ostatecznie choć preferuję właśnie PEPSI®, przez jakiś czas nie brałam udziału w dochodach tego produktu – buntując się przed zbyt nachalną reklamą, redukującą komfort mojej rozrywki czatowej.
wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: wysublimowana_emancypantka
avatar

O mnie
"Piękne kobiety pozostawmy mężczyznom bez wyobraźni" [M. Proust]
W serwisie od:
11.06.2007
Dodaj do znajomych

 
INNE OD wysublimowana_emancypantka
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje