Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Interaktywne nośniki reklamowe
dodano 18.08.2011
Przeładowanie informacyjne - to podstawowe zagadnienie omawiane w większości literatury odnoszącej się do obecnej sytuacji na rynku reklamy.
O ile ekrany LED, plazmy czy nawet podłogi interaktywne na dobre zagościły w naszej rzeczywistości (doczekaliśmy się nawet pierwszej stałej sieci interaktywnej), o tyle reagujące witryny sklepowe to rozwiązania, które dopiero zyskują na popularności wśród naszych sprzedawców. Mimo, że folia przeznaczona do tego typu projekcji dostępna jest na naszym rynku już jakiś czas, to na razie nie udało się zainteresować tą ofertą szerszego grona odbiorców. A szkoda, bo zagraniczne realizacje z jej wykorzystaniem naprawdę przykuwają uwagę. Folia pozwala na tworzenia ekranów o dowolnych kształtach i rozmiarach, prezentujących wysokiej rozdzielczości obraz, niezależnie od kąta patrzenia i ostrości światła. Jednocześnie witryna daje takie same możliwości projekcyjne, co ekrany plazmowe czy LCD, a w odróżnieniu od swojego tradycyjnego odpowiednika daje klientom sklepów możliwość nieograniczonego przeglądania asortymentu sklepu i zabawy jego produktami (oczywiście w wydaniu wirtualnym), nawet po godzinach otwarcia.
Jak wskazują badania reklama interaktywna jest szybciej i lepiej zapamiętywana przez odbiorców. Angażująca i zabawna kreacja przekłada się na zdecydowanie większą akceptowalność prezentowanych treści, a to wpływa na wiązane z daną marką pozytywne emocje. Za wyborem interaktywnych nośników reklamowych przemawia również raport "Trendy w budowaniu marek" opracowany przez Millward Brown SMG/KRC. Wskazuje on, że w najbliższych latach na znaczeniu zyska niekonwencjonalna komunikacja marketingowa, a sukces rynkowy zapewnią marce odważne, niestandardowe działania komunikacyjne. Tym samym obserwować możemy interesujący zwrot od strategii reklamowych mających na celu jak najskuteczniejsze narzucenie się odbiorcy, co zakłada pewną formę agresji, którą konsumenci są już zmęczeni i zniechęceni, ku reklamie i komunikacji marketingowej opartej na dobrowolnym udziale konsumenta oraz swoistym dialogu pomiędzy samą formą komunikatu a odbiorca. Reklama ma wabić, zachęcać i przyciągać odbiorcę, a sama zawartość komunikatu jest poniekąd negocjowalna w określonych granicach, co umożliwia tym skuteczniejszy przekaz, ponieważ odbiorca wybierze te treści które są dla niego interesujące, a tym samym, na które jest bardziej podatny. Reklama interaktywna jest najbardziej obecnie zaawansowaną formą tego rodzaju komunikacji marketingowej.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW