Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Wczasy nad morzem z biurem podróży
dodano 14.05.2007
Wybierając się na wakacje nad morzem, często korzystamy z usług różnego rodzaju biur podróży. Na ogół nie zdajemy sobie sprawy z tego, jakie prawa nam przysługują.
Co powinna zawierać umowa z biurem podróży?
Przede wszystkim musi być zawarta na piśmie i powinna określać m. in.:
1. Organizatora turystyki i numer jego wpisu do rejestru oraz numer identykacji podatkowej (NIP), a także imię i nazwisko oraz pełnioną funkcję osoby, która w jego imieniu umowę podpisała.
2. Miejsce pobytu lub trasę wycieczki.
3. Czas trwania imprezy turystycznej.
4. Program imprezy turystycznej obejmujący rodzaj, jakość i terminy oferowanych usług:
• rodzaj, charakter i kategorię środka transportu oraz datę, godzinę, miejsce wyjazdu i planowanego powrotu;
• położenie, rodzaj i kategorię obiektu hotelarskiego zgodnie z przepisami kraju pobytu lub opis wyposażenia obiektów nie zaliczanych do rodzajów i kategorii;
• liczbę i rodzaj posiłków.
5. Cenę imprezy turystycznej wraz z wyszczególnieniem wszelkich koniecznych należności, podatków i opłat, jeżeli nie są one zawarte w cenie, oraz wyraźne sformułowanie okoliczności, które mogą spowodować podwyższenie ceny.
6. Rodzaj i zakres ubezpieczenia turystów oraz nazwę i adres ubezpieczyciela.
7. Sposób zgłaszania reklamacji związanych z wykonywaniem usług przez organizatora lub osobę z nim współpracującą wraz z podaniem terminu zgłaszania takich reklamacji.
Kiedy biuro podróży może podwyższyć cenę wycieczki?
W zasadzie cena ustalona w umowie nie może być podwyższona. Organizator może w wyjątkowych przypadkach podwyższyć cenę, jeżeli taką możliwość przewiduje umowa oraz udokumentuje (powinien klientowi przedstawić kalkulację podwyżki) wpływ jednej z następujących okoliczności na podwyższenie ceny: wzrost kosztów transportu, wzrost kursów walut, wzrost opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi, jak: lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych. W okresie 20 dni przed datą wyjazdu cena ustalona w umowie nie może być podwyższona, bez względu na okoliczności.
Czy można złożyć reklamację oferty „last minute”?
Tak. Zawsze możemy składać reklamację, jeżeli jakość usług turystycznych jest niezgodna z umową. Nie ma przy tym znaczenia, że jest to oferta specjalna.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW