Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Systemy logo w portfolio ofertowym firmy.

dodano 28.07.2011
Systemy logo w portfolio ofertowym firmy.

W dwóch wypadkach konieczne jest systemowe podejście do projektowania logo. Pierwszy, gdy firma ma szerokie portfolio ofertowe, wiele marek, submarek, linii towarowych i asortymentów. Druga sytuacja dotyczy grupa kapitałowych i holdingów.


Logo firmowe spółek mogą być ze sobą powiązane, lub mogą nawiązywać do logo stosowanego przez spółkę nadrzędną.
O ile w pierwszym wypadku logo firmy służy do oznakowywania ofert a w drugim spółek w grupach, zasady projektowania są do siebie bardzo zbliżone. Między spółkami lub ofertami istnieją zależności i relacje które poprzez nazewnictwo i grafikę logo trzeba zaprezentować otoczeniu i klientom. Projekt polega na opisaniu tych zależności oraz takim zaprojektowaniu komunikatów werbalnych (nazwy) oraz obrazowych (logo), aby dla klientów był to czytelny i zrozumiały układ.
Im szersze portfolio, im więcej spółek w grupie tym trudniej odwzorować wszelkie zależności. W celu systematyki takich systemów opracowaliśmy cztery podstawowe warianty:

· monolityczny, w którym wszystkie marki i spółki korzystają ze znaku marki nadrzędnej,

· parasolowy, w którym nawiązują tylko do marki nadrzędnej,

· rekomendowany, w którym odwołują się dodatkowymi opisami lub oznaczeniami do marki nadrzędnej,

· markowy, w którym dla otoczenia zewnętrznego nie widać żadnych zależności miedzy markami.
Zbudowanie systemu prezentacji wszelkich zależności między markami w portfolio lub spółkami w grupie nazywamy architekturą marki. Z perspektywy projektowej w opracowaniach architektury marki chodzi o odwzorowania wzajemnych relacji i zależności poprzez wykorzystanie relacji wizerunkowych. Systemowy projekt znaków towarowych musi odwzorować pozycję każdej marki w portfolio lub w strukturze organizacyjnej holdingu. W projektach systemowych znaków towarowych oraz w tworzeniu rodzin znaków wykorzystujemy ideę synergii wizerunkowej. To dzięki synergiom wizerunkowym marki mogą się wspierać wizerunkowo lub dopełniać funkcjonalnie.
Dobrze przygotowane opracowanie musi zaspokajać potrzeby marketingowe, logikę komunikacji i potrzeby wsparcia działań handlowych. W zależności od rodzaju danego systemu, jego stopnia komplikacji i zaawansowania opracowania, architektury marki mogą obejmować:

· zaprojektowanie nowego systemu znaków towarowych,

· uporządkowanie istniejącego systemu znaków towarowych,

· rozbudowę / rozszerzenie / uzupełnienie stosowanego systemu znaków towarowych,

· standaryzację – czyli opis zasad poprawnego stosowania i rozwoju systemu.
   Systemy logo w portfolio ofertowym firmy. - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: identity_kf
avatar

O mnie
W serwisie od:
01.07.2011
Dodaj do znajomych

 
INNE OD identity_kf
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje