Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Pozory mylą, dowód nie! – Alkohol tylko dla pełnoletnich

dodano 09.09.2010
Pozory mylą, dowód nie! – Alkohol tylko dla pełnoletnich

77 % – tylu sprzedawców w 2005 roku sprzedało alkohol niepełnoletnim. W 2010 roku 53 %. Jest lepiej?


Co drugi sprzedający poprosił o dowód tożsamości, wynika z badań przeprowadzonych w lipcu przez PBS DGA. Badania pokazują również, że 65% badanych nie podejmuje interwencji, kiedy widzą osobę niepełnoletnią kupującą alkohol. Wynika to  z obawy o agresję słowną i fizyczną (36%), a niektórzy (29%) uważają, że to nie ich sprawa.






Sprawdziliśmy i my. Na naszym filmie widać, że kupno alkoholu nie jest dla nieletniego problemem.
Wielkie malowanie czarno-białych murali w ponad 600 miejscach Polski, spoty telewizyjne, ulotki w tysiącach sklepów. „Pozory mylą, dowód nie!” – pod takim hasłem ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna przypominająca, że sprzedaż alkoholu niepełnoletnim jest zabroniona. Akcja ma przede wszystkim zwrócić uwagę sprzedawców na konieczność sprawdzania dowodów tożsamości przy sprzedaży alkoholu, a pozostałym przypomnieć, by reagowali, gdy niepełnoletni kupują alkohol.
- Problemem, jest to, że zakazuje się, ale tak naprawdę się tego zakazu egzekwuje – zauważa socjolog Tomasz Sobierajski.
Młodzi ludzie mają dostęp do alkoholu nie tylko dzięki społecznemu przyzwoleniu, problemem są także dowody osobiste. Kiedyś dowody tymczasowe wydawane niepełnoletnim były czerwone, a te świadczące o pełnoletności – zielone. Dziś jest zupełnie inaczej. Dowód może otrzymać niepełnoletni. A sprzedawcy często nie sprawdzają daty urodzenia, bo przecież dowód czegoś dowodzi.
Kampania odbywa się już po raz piąty. Tym razem po raz pierwszy zostaną wykorzystane w niej elementy sztuki miejskiej. W 600 miejscach Polski zostaną powstaną murale. Artyści na ścianach budynków będą tworzyli opracowane na potrzeby akcji sceny, zwracając uwagę społeczeństwa, że osoby poniżej 18 roku życia mają łatwy dostęp do alkoholu. Wszystko po to, aby uświadomić nam, dorosłym, że jesteśmy odpowiedzialni za młodych ludzi.
Kampanię w przestrzeni miejskiej przygotowuje Europejska Fundacja Kultury Miejskiej Fundacja. Igor Dzierżanowski z EFKM sądzi, że pojawiające się w miastach murale inspirowane scenami związanymi z nadużywaniem alkoholu, pobudzą do namysłu.
Problem sprzedaży alkoholu nieletnim dotyczy nie tylko sprzedawców, którzy łamią obowiązujące zasady. To również wina osób, które to widzą. Problemem są też osoby pełnoletnie, które niepełnoletnim alkohol kupują. Kampania ma to uświadomić.
   Pozory mylą, dowód nie! – Alkohol tylko dla pełnoletnich - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: lemonfirma
avatar

O mnie
W serwisie od:
22.07.2010
Dodaj do znajomych

 
INNE OD lemonfirma
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje