Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

ROI na serwisach społecznościowych

dodano 10.05.2010
ROI na serwisach społecznościowych

Przenoszenie działań reklamowych do internetu, a w szczególności na serwisy społecznościowe staje się istotnym warunkiem zaistnienia brandów w świadomości nowoczesnych konsumentów.


Tym samym, w debacie poświęconej organizowaniu kampanii na serwisach społecznościowych coraz częściej przewija się termin ROI (Return On Investment). To jeden z czynników, branych pod uwagę podczas podejmowania decyzji biznesowych. Jednocześnie, okazuje się, że inwestowanie na serwisach społecznościowych niesie z sobą coś ponadto niż obliczanie potencjalnych pieniędzy, które reklamodawca może wypracować z zainwestowanych środków. Inwestowanie na serwisach społecznościowych pozwala wypracować dużą, niematerialną wartość dodaną, której obliczenie stanowi nie lada wyzwanie.


Inwestowanie na serwisach społecznościowych wymaga takiego samego zaangażowania zasobów finansowych i ludzkich jak prowadzenie kampanii w innych mediach. Jednak specyfika serwisów społecznościowych - dynamika ich rozwoju oraz nieuchwytne procesy na nich zachodzące, sprawiają, że miejsca te żyją własnym życiem. Społeczności wypracowały swoje własne reguły, których uwzględnienie jest tak istotne przy planowaniu celów, wyznaczaniu strategii i doborze narzędzi w ramach realizowanej kampanii za ich pośrednictwem.
Problem z ustaleniem ROI dla działań podejmowanych na serwisach społecznościowych tkwi w nieadekwatnym zestawieniu dwóch różnych wartości. Marketerzy firm za wszelką cenę dążą do tego by przyłożyć wartość numeryczną jaką stanowi wzór ROI do relacji (konwersacji i szeregu interakcji), czyli do wartości nie mierzalnych liczbowo, jakie zachodzą wokół użytkowników skupionych na serwisach społecznościowych. To tak jakby za pomocą centymetra próbować określić wartość liczbową wiatru w huraganie.
Korzystny ROI jest najczęściej wartością wynikającą z dobrze zaplanowanej strategii. Serwisy społecznościowe są doskonałym miejscem na prowadzenie nowego rodzaju relacji konsumenckich. Jednak w tych relacjach pojawia się szereg korzyści niemierzalnych, tzw. intangible effects. Będą to w szczególności pojawiające się komentarze, zaangażowanie w konkursy czy innego rodzaju działalności użytkowników na profilu brandu. Na rynku istnieją narzędzia jak zszywka.pl, która pozwala na bieżąco monitorować takie wskaźniki jak ilość pozostawionych komentarzy czy liczbę nowych znajomych marki, np. według wieku czy płci. Narzędzie to wykorzystywane jest już na Facebooku oraz Blipie, a w najbliższym czasie do grona jego użytkowników dołączą Fotka.pl i Grono.net.
   ROI na serwisach społecznościowych - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: r.zarzeczny
avatar

O mnie
W serwisie od:
22.04.2010
Dodaj do znajomych

 
INNE OD r.zarzeczny
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje