Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
zamknijx
Musisz być zalogowany, żeby ocenić artykuł.
zamknijx
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Rozdzielczość sukcesu - część 1/2

Autor: WiXa
dodano 30.05.2009
Rozdzielczość sukcesu - część 1/2

Czym jest rozdzielczość? Kiedy mówimy o pikselach, a kiedy o plamkach? W jakim celu Francuzi wynaleźli krzywe i jakie czerpiemy z tego korzyści? Dowiedz się też, jakie decyzje dotyczące rozdzielczości doprowadzą do profesjonalnej reklamy!


Obrazowo o pikselach. Najmniejszym elementem, tworzącym każdy obraz bitmapowy, jest piksel. Piksele mają jednolity kolor i stałe proporcje. Proporcje pikseli określają stosunek szerokości pojedynczego piksela do jego wysokości. Pracując nad projektami do druku i internetu używamy pikseli kwadratowych. Piksele prostokątne stosujemy przygotowując materiały wideo. Standardy wideo stosują różne proporcje pikseli, ponieważ poszczególne z nich przyjmują rozmaite założenia co do liczby pikseli potrzebnych do wypełnienia klatki filmu. Jeżeli prostokątne piksele wyświetli się na monitorze, zakładającym kwadratowy kształt piksela, obrazy zostaną zniekształcone. Rozdzielczość. Obraz bitmapowy, na który składa się siatka pikseli, może mieć różną rozdzielczość. W zależności od tego, czy będzie drukowany, czy wyświetlany na monitorze, stosujemy określoną wielkość tego podstawowego modułu. Decyduje ona o rozdzielczości obrazu cyfrowego, którą opisuje jednostka ppi. Ppi oznacza liczbę pikseli, która przypada na linię o długości 1 cala. Im więcej pikseli zmieścimy na jednocalowym odcinku, tym większą uzyskamy rozdzielczość. Kolejną jednostką rozdzielczości jest dpi. Dpi oznacza liczbę plamek przypadającą na odcinek 1 cala i stosuje się ją do określenia rozdzielczości drukarek, ploterów, czy naświetlarek. Jednostka opisuje w ten sposób zakres zaawansowania w odwzorowaniu detali przez wspomniane urządzenia. Plamki ułożone są w rzędach i kolumnach. Gęstość rastra. W druku offsetowym parametrem decydującym o precyzji odwzorowania jest liniatura – lpi.
Drukarz musi dopasować liniaturę, z jaką będzie drukował do rozdzielczości mapy bitowej. Chodzi o uzyskanie optymalnej precyzji szczegółów, w taki sposób, aby nie była widoczna pikselowa struktura obrazu. Jeśli ta struktura uwidoczni się, może być wskazane zastosowanie mniejszej liniatury, czyli zmniejszenie gęstości rastra drukarskiego. W druku offsetowym podstawowymi modułami, składającymi się na obraz wydrukowany, są rastry o zmiennej wielkości plamki, oparte na regularnym wzorze. Gdy nie ma liniatury. W druku atramentowym z pojęciem liniatury nie spotkamy się. Występują tu rastry o stałej wielkości plamki. Im wyższa rozdzielczość, tym mniejsze plamki (rozdzielczość jest jedynym czynnikiem decydującym o jakości) i tym więcej atramentu oraz czasu ploter potrzebuje do wydrukowania obrazu. Znajduje to natychmiastowe przełożenie na cenę usługi. W przypadku druku atramentowego zbyt duża rozdzielczość jest nieekonomiczna i niebezpieczna z punktu widzenia jakości, ponieważ niepotrzebnie zwiększona ilość atramentu skutkuje przekłamaniami kolorystycznymi. Kiedy duże, kiedy małe. Projektant zaczynając pracę, zostaje wyposażony w wiedzę, na jakie medium reklama jest przeznaczona. Bitmapom „internetowym” wystarczy rozdzielczość 72 ppi (piksele będą większe). Bitmapy do druku to o wiele bardziej złożone zagadnienie... Pozostałe zagadnienia dotyczące rozdzielczości znajdą się w części drugiej. Zapraszam.
   Rozdzielczość sukcesu - część 1/2 - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: WiXa
avatar

Opis z moblo.pl
Dodał(a) plik multimedialny http://patrz.pl?1265...
W serwisie od:
19.12.2006
Dodaj do znajomych
Komunikator:

 
INNE OD WiXa
TAGI: szczerość, szczroeść, znajomi, samotność w serwisie od 2009-06-02 19:31:08
w serwisie od 2009-04-12 12:39:35
TAGI: życie, sens, szczęście, radość w serwisie od 2009-04-27 18:23:22
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje

Drogi użytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

 Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

 Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.


   

Ładowanie grafiki ...