Agencja interaktywna Autentika wydzieliła spółkę 8Fish Sp. z o.o.
dedykowaną produkcji widgetów - elementów graficznych interfejsu
użytkownika programów komputerowych umożliwiających komunikację
programu z użytkownikiem. Spółka 8Fish (www.8fish.pl) jest jedynym na
polskim rynku podmiotem specjalizującym się w tym segmencie rynku
reklamy on-line.
Dotychczas zespół 8Fish przygotował
kilkadziesiąt widgetów dostosowanych do różnych platform
komunikacyjnych stworzonych zarówno na zamówienie klientów, jak i
autorstwa pracowników 8Fish. Są wśród nich widgety z informacjami o
repertuarze kin, programie TV, wynikach Lotto, wynikach sportowych,
kursach walut, a także ułatwiającymi dostęp do aukcji Allegro, czy też
Wikipedii.
Więcej przykładów
tutaj.
8Fish
przygotowuje widgety bezpośrednio na zlecenie klientów, jak też
opracowuje kompleksowe strategie wykorzystania widgetów w działaniach
promocyjnych.
Zainteresowanie tą nową formą Viral marketingu
widoczne jest od kilku miesięcy na rynku Stanów Zjednoczonych, a także
Europy Zachodniej. Rynek widgetów jest uważany za jeden z najbardziej
przyszłościowych w reklamie internetowej. W marcu br. BusinessWeek
donosił, że niektórzy marketerzy uważają potencjał reklamowy widgetów
za bardziej obiecujący w działaniach skierowanych do społeczności
internetowych, niż wyświetlane tam bannery reklamowe. Według ekspertów,
widgety w lepszy sposób angażują użytkowników Internetu i pozwalają im
budować zindywidualizowaną treść przekazów informacyjnych.
„
Potrzeby polskich internautów szybko rosną. Trzeba cały czas szukać
nowych form dotarcia do użytkowników Internetu – mówi Michał Samojlik,
Autentika. Podążając za trendami światowymi, zdecydowaliśmy się
umożliwić naszym klientom pełne wykorzystanie tej niestandardowej formy
reklamy. Zwiększamy tym samym efektywne i nietuzinkowe dotarcie
Klientów do grup celowych, zarówno w Internecie, jak i na pulpitach
systemów operacyjnych”.