Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Czy wyborcy mają także wirtualne wymagania?

Autor: g.skuza
dodano 30.08.2008

Jeśli politykę uznamy za walkę o głosy wyborców, to toczy się ona na wielu frontach - również w Internecie. By trafić do internetowego elektoratu trzeba mieć odpowiednią amunicję. Wyborcy znają jej kaliber.


Według najnowszego raportu "Rhetoric, Reality and the Internet: What Do Voters Really Want?" zdania specjalistów marketingu politycznego i wyborców na temat potencjału Internetu w kampanii wyborczej są różne. Kto ma rację?
Spece od marketingu politycznego wiedzą lepiej...
Badanie zostało przeprowadzone e-Voter Institute oraz HCD Research. Jedna czwarta badanych specjalistów od marketingu politycznego stwierdziła, że serwis internetowy kandydata na rzecz którego pracowali, stanowił efektywne narzędzie komunikacji z wyborcami. Około 46% konsulantów politycznych poddanych ankiecie uznało, że najskuteczniejszą metodą zbudowania bazy lojalnych wyborców jest połączenie e-mail marketingu, z marketingiem bezpośrednim i eventowym. Czyżbyśmy się doczekali politycznego marketingu 360 stopni?
...wyborcy i tak wiedzą swoje...
Opinie marketerów dotyczące wykorzystania narzędzi internetowych w kampanii są o wiele bardziej powściągliwe od zdania wyborców na ten temat. 87% aktywnie głosujących wyborców miało kontakt ze stroną internetową kandydata na którego głosowali. 70% z nich spodziewało się podejmowania konkretnych akcji za pośrednictwem serwisu - np. zbiórek pieniędzy. Wiele internetowych witryn kandydatów jednak nie spełniało tych oczekiwań.
...kto u nas coś wie?
Dwóch na trzech pytanych wyborców stwierdziło, że kojarzy konkretne reklamy displayowe oraz wideo kandydatów biorących udział w kampanii. Tymczasem tylko około 5% specjalistów od marketingu politycznego uważa te formy reklamy za skuteczne. Jak widać rozbieżność w poglądach jet dosyć duża.
Badanie "Rhetoric, Reality and the Internet: What Do Voters Really Want?" zostało przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych. Ciekaw jestem, jakie by były jego rezultaty w Polsce? Przy okazji przekonalibyśmy się ilu rodzimych ekspertów od marketingu politycznego potrafi powiedzieć cokolwiek o promocji politycznej.;-)
   Czy wyborcy mają także wirtualne wymagania? - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: g.skuza
avatar

O mnie
W serwisie od:
26.08.2008
Dodaj do znajomych

 
INNE OD g.skuza
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje