Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Inwestowanie w personel, a jego lojalność

dodano 27.07.2010
Inwestowanie w personel, a jego lojalność

Jak sprawić by pracownik związał się z firmą? Czy oprócz prawidłowego systemu zarządzania i warunków finansowych pracodawcy mogą zbudować więź z personelem?


Kultura w organizacji a budowanie lojalności
Wielu pracodawców zastanawia się w jaki sposób sprawić, by jego pracownicy z przyjemnością wykonywali swoje obowiązki każdego dnia. Zastanawiają się czy możliwa jest wizja pracownika codziennie zadowolonego, tryskającego energią i z radością podejmującego nowe wyzwania. Czy istnieje sposób by personel w superlatywach opowiadał o miejscu w którym spędza większość swojego dnia? Oczywiście, że tak. Jednak istnieją pewne warunki. Firma musi zapewnić prawidłową kulturę organizacyjną zbudowaną na dostrzeganiu potrzeb pracowników. Musi motywować, a także dawać poczucie cenności. Pracownik musi czuć się potrzebny i doceniony. Zbudowanie takiego obrazu, który z jednej strony daje poczucie zadowolenia u pracownika, a z drugiej wprowadza w firmie kulturę organizacyjną jest możliwe poprzez budowanie lojalności.

Pojęcie lojalności pracowniczej jest rozumiane najczęściej jako utożsamianie się pracownika z organizacją, silne emocjonalne przywiązanie do organizacji (pracodawcy) i jej członków, uczciwość, prawość, postępowanie zgodnie z ustalonymi normami, reprezentowanie i realizowanie celów organizacji, dbanie o jej dobre imię i tworzenie odpowiedniego jej wizerunku, zmierzanie do rozwoju organizacji i umacniania jej pozycji rynkowej. Istnieje wiele metod tworzenia kultury, która wspiera rozwój pracownika jednak z obserwacji rynków zachodnioeuropejskich można wywnioskować, iż z dużym powodzeniem wdrażanie są programy wspierające zdrowie, kondycję, a przez to samopoczucie pracownika. I nie chodzi tu tylko o aspekt medyczny. Programy te koncentrują się na szerokim rozumieniu psychofizycznego rozwoju człowieka.
Czy to się sprawdza?
Menadżerowie zajmujący się inwestowaniem w kapitał ludzki z pewnością zadają sobie podstawowe pytanie, jaki model budowania lojalności będzie najlepszy. Zastanawiają się czy przy całym wachlarzu możliwości akurat pro-zdrowotna forma przyniesie zadowalające efekty. Nie ma stuprocentowej pewności co do rezultatów, ale jedynym sposobem na sprawdzenie jest decyzja o podjęciu konkretnych działań. Nie musi być to rzucenie się na głęboką wodę i wprowadzanie kilkunastu sposobów na raz. W różnych strukturach organizacyjnych wdrażanie zdrowej firmy nie zawsze jest łatwe i proste. Nie zawsze też przynosi natychmiastowe efekty. Najlepszym rozwiązaniem, pozwalającym na skuteczna ocenę, jak i minimalizując ryzyko jest metoda małych kroczków. Wprowadzamy pojedyncze działania, obserwując w jaki sposób są odbierane przez pracowników. Sprawdzamy czy taka inicjatywa jest przez nich akceptowana.
   Inwestowanie w personel, a jego lojalność - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: grawitacja23
avatar

O mnie
W serwisie od:
24.07.2010
Dodaj do znajomych

 
INNE OD grawitacja23
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje