Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Internet – nowe urządzenie marketingu politycznego

dodano 08.04.2010
Internet – nowe urządzenie marketingu politycznego

W dobie nowoczesnych technologi pojawiło się całkowicie nowe pokolenie wyborców. Przez socjologów jest one określane mianem „millennium kids, echo bommers”. W slangu amerykańskim oznacza to po prostu generacja Y.


U progu lat 70 sieć ARPANET przyczyniła się do powstania Internetu. Został zaprojektowany na potrzeby wojska w celu zapewnienia błyskawicznej wymiany informacji oraz ulepszenia komunikacji na wypadek konfliktu zbrojnego pomiędzy dwoma, antagonistycznymi obozami- Stanami Zjednoczonymi oraz Związkiem Radzieckim. Obecny kształt globalna sieć zawdzięcza Timowi Bernersowi oraz Robertowi Calliau. W 1989 roku zaproponowali oni CERN- u projekt tworzenia sieci dokumentów hipertesktowych o nazwie World Wide Web ( adresy stron internetowych zaczynających się od www.) Od tego okresu Internet zaczął ewoluować do współcześnie znanej nam formy. Na początku lat 90 zostały utworzone pierwsze przeglądarki internetowe, które ułatwiały przeglądanie zasobów sieciowych. Oprócz standardowego udostępnienia stron WWW zapewniały one możliwość przesyłania danych bezpiecznym połączeniem szyfrowym- informacje docierały jedynie do adresowanego odbiorcy. Rok 2000 był punktem kulminacyjnym w historii rozwoju Internetu, pojawiła się na rynku nowa usługa- stałe łącze.

Do tej pory łączenie się z globalną siecią było możliwe przy udziale linii telefonicznych przez co ceny korzystania z Internetu były wysokie, więc jedynie nieliczni mogli sobie na to pozwolić. Wdrożenie stałych łącz spowodowało znaczny spadek cen z tytułu korzystania z zasobów sieci. Następstwem tego było błyskawiczne rozpowszechnienie Internetu. Dzisiaj szacuje się, iż z globalnej sieci na świecie korzysta kilkaset milionów ludzi. Polska populacja liczy około 38 milionów jednostek ludzkich z czego 25 procent posiada stały dostęp do internetu. Sieć WWW przez wielu jest traktowana jako największy wynalazek ludzkości XX wieku. Zapewnia wiele możliwości. Poczta elektroniczna jest odpowiedzialna za błyskawiczną wymianę informacji ( e- mail) pomiędzy każdym punktem znajdującym się na naszej planecie. Możliwe są także transfery plików, dyskusje internetowe, rozmowy w czasie rzeczywistym ( komunikatory internetowe Gadu- Gadu, Tlen, Skype, Jabber), telefonia internetowa, radio i telewizja internetowa, bankowość elektroniczna, aukcje oraz zakupy internetowe , gry online, giełda internetowa – konkludując globalna sieć posiada nieograniczone możliwości.

Ogromna liczba użytkowników wraz masową zdolnością przenikania do ludzi jest szansą na rozpowszechnianie programów partyjnych przez polityków. Osoby mające aspirację do udziału w życiu publicznym lub ubiegające się o wybranie do parlamentu nie mogą zlekceważyć potencjału Internetu. Dzisiaj każda szanująca się agencja rządowa lub ugrupowanie polityczne posiada własną stronę internetową za pośrednictwem, której można się zaznajomić z ich działalnością. Poprzez wykorzystanie łącz internetowych podejmowane są próby zachęcenia społeczności lokalnych do udziału w sprawowaniu władzy oraz podejmowaniu decyzji politycznych. Globalna sieć jest doskonałym narzędziem stosowanym w dyplomacji , służącym do rozwiązywania sporów oraz konfliktów międzynarodowych. Politycy, mimo wszystkich jego zalet będą wykorzystywać Internet głównie w celach autopromocji. Pierwotnym czynnikiem wykorzystania sieci WWW w kampaniach wyborczych była jej zdolność dotarcia i wpływu na masy. Na przestrzeni ostatnich lat notuje się drastyczny spadek liczby ludzi biorącej czynny udział w wyborach. Fachowcy od marketingu postanowili wykorzystać nowe technologie w celu promocji swoich klientów ( politycy). W Internecie informacja rozpowszechnia się błyskawicznie, więc jest to idealne miejsce na propagowanie programów wyborczych partii politycznych. W 2000 roku w U.S.A w stanie Arizona zrealizowano pionierski projekt- ludzie mogli oddawać głosy w prawyborach Partii Demokratycznej przy wykorzystaniu globalnej sieci. Pomysł ten okazał się ogromnym sukcesem- frekwencja wzrosła o 600 procent. Jedynie 20 procent osób biorących udział w prawyborach oddało głosy w lokalach wyborczych. Reszta osób głosowała bez konieczności wychodzenia z domu.
   Internet – nowe urządzenie marketingu politycznego - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: tori1988
avatar

O mnie
W serwisie od:
31.03.2010
Dodaj do znajomych

 
INNE OD tori1988
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje