Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Pepsi ostro inwestuje w Polsce!
dodano 09.05.2008
Nowa, aseptyczna linia produkcyjna w fabryce Pepsi w Michrowie - rozpoczęcie produkcji Lipton Ice Tea oraz soków Toma w Polsce.
Firma PepsiAmericas dokonała kolejnej dużej inwestycji na polskim rynku. 8 maja 2008 r. odbyło się uroczyste otwarcie pierwszej aseptycznej linii produkcyjnej tego
międzynarodowego koncernu w Polsce. Tym samym firma po raz pierwszy w naszym kraju rozpoczyna produkcję napojów bez konserwantów Lipton Ice Tea i soków Toma oraz powiększa obecność na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.
W odpowiedzi na wzrastający popyt na zdrowsze napoje, PepsiAmericas CEG zainwestuje 150 milionów dolarów w rozwój produkcji w regionie Europy Środkowej i Wschodniej w 2008 roku. Najlepszym tego przykładem jest otwarcie aseptycznej linii produkcyjnej w zakładzie w Michrowie. Uroczyste przecięcia wstęgi oraz oficjalne otwarcie odbyło się 8 maja 2008 r. Nowa aseptyczna linia wesprze produkcję herbat mrożonych i soków. Pozwoli to PepsiAmericas produkować zdrowsze napoje, na które zapotrzebowanie stale rośnie.
Na tej najnowocześniejszej technologicznie linii produkcyjnej będą wytwarzane wyłącznie napoje bez zawartości konserwantów i sztucznych barwników - powiedział Petr Mlatecek, Dyrektor Marketingu PepsiAmericas. Ta inwestycja to stały element działań koncernu, który nieustannie dąży, by jak najlepiej sprostać potrzebom konsumentów. Jako jedyna marka wśród herbat mrożonych Lipton Ice Tea oferuje aż pięć wariantów smakowych, włączając w to nowość typu premium, Lipton Ice Tea White. Marka Lipton Ice Tea została wprowadzona na polski rynek 10 lat temu. Od samego początku była liderem na rynku herbat mrożonych. Konsumenci coraz bardziej przekonują się do zdrowszych produktów. Stworzona z naturalnych, najmłodszych liści, wyrosłych na polach uprawnych w Kenii jest bogata w antyoksydanty, które mają pozytywny wpływ na nasze ciało. Konsumenci zaczynają dostrzegać funkcjonalne korzyści z picia herbat Lipton Ice Tea, dlatego nasz dynamiczny wzrost w tym segmencie będzie kontynuowany, a jego elementem jest otwarcie rozbudowa fabryki i uruchomienie aseptycznej linii, pozwalającej na produkcję herbaty bez stosowania konserwantów - przekonuje Petr Mlatecek.
Wartość inwestycji to 25 000 000 dolarów. Według szacunków już w 2008 roku produkcja w fabryce, w Michrowie wzrośnie o ok. 10%, a w 2009 roku będzie to aż 30%. Produkowane napoje będą dystrybuowane nie tylko w Polsce, ale również na rynki Łotwy, Litwy i Estonii. Dzięki nowej linii produkcyjnej, o ponad 20% wzrosło zatrudnienie w fabryce. Obecnie w Michrowie pracuje 197 osób. Planowany jest dalszy wzrost zatrudnienia, który będzie zależał od wolumenu sprzedaży.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ