Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Jedyne co przeszkadza - to Klient.

dodano 07.05.2008
Jedyne co przeszkadza - to Klient.

Dobrych 10 lat temu, opowiadano mi jakie są różnice pomiędzy polskim, a niemieckim klientem.



Polski klient, zrzucając karton mleka, natychmiast jest op… przez sprzedawczynię, dostaje do ręki szmatę, ma sprzątnąć do czysta oraz niezwłocznie za to mleko zapłacić. W sumie można trafić na gablotkę … .

Klient niemiecki w identycznej sytuacji, zaczyna się awanturować o umiejscowienie kartonu mleka w miejscu, zagrażającym jego bezpieczeństwu i domagający się odszkodowania za ewentualnie poplamione ubranie. Parafrazując słynne (nie dotyczące rolników !) zdanie "chłop ze wsi wyjść może, wieś z chłopa - nigdy", można zaryzykować " Polak może wyjść z socjalizmu, socjalizm mentalnie z Polaka - nigdy" …

Nie istnieje usprawiedliwienie, dla cynizmu, arogancji, chamstwa, czy lekceważenia sprzedawcy. Awanturujący się klient, porusza się po wąskiej kładce zastrzeżeń do problemu i zastrzeżeń do sprzedawcy. Klient, urągający sytuacji, którego ponoszą nerwy - powinien spotkać się ze spokojem, pokorą i odpowiednim przygotowaniem handlowca. Szczególnie w kwestii psychiki.

Klient nie urąga TEMU handlowcowi, ale sytuacji, zajściu, zdarzeniu. Ktoś mówił o prof. Relidze, że w czasie operacji klnie jak szewc. Ale zawsze na zdarzenie, przedmiot (np. zerwaną nić chirurgiczną) - nigdy na ludzi.

Arogancki kierowca w supermarkecie budowlanym. Rozliczający się z marketem - jako oddzielna firma. Ale równocześnie jeżdżący na zlecenie klientów. Sprawiający wrażenie, że mu nie zależy. To TY kliencie, masz okazać JAK bardzo Ci na nim zależy. Kierowca rozjeżdża niczym walcem mozolnie wypracowywany brand marketu. Na dodatek - nie będąc jego pracownikiem. Konkluzja ? Zaangażować outsourcing 10-ciu dodatkowych kierowców. Wywiesić tablicę ogłoszeń z kilkunastoma telefonami do współpracujących z marketem kierowców. Nic tak firmy nie rozkręca jak rosnąca konkurencja. Ale "Pan Szofer" to arogant nieświadomy. Najgorsi są ... ci świadomi.

Inny market. Sprzedawca z pełną świadomością jest cyniczny, chamski, arogancki i jawnie okazuje lekceważenie wobec klienta. Klient według niego, jest motłochem, ludzką masą, która przeszkadza w pracy (na czym polegającej ? ). Bezimiennym, głupim, zawracającym wiecznie d… , poszukującym odpowiedzi na głupie pytania. Wspomniane cechy dyskryminują takiego osobnika, jako sprzedawcę czegokolwiek. Niestety, często bywa tak, że zgodnie z „Syndromem Durowa”  - osobnik bywa wykopywany na wyższe stanowiska. Kiedy dorwie się do władzy i zacznie decydować o standardach, procedurach czy szkolić swoich pracowników  - wspomniane cechy zaczną obowiązywać w całej firmie i … jaki szef - taka firma.
wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: jacek_kotarbinski
avatar

O mnie
brak danych
W serwisie od:
19.12.2006
Dodaj do znajomych

 
INNE OD jacek_kotarbinski
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje