Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Kryzys sprzyja nowym formom marketingu w Sieci

Autor: WiXa
dodano 26.03.2009

Rynek marketingu internetowego w modelu „płać za sukces” urósł w zeszłym roku o 30% i wart jest już 50 mln zł. Stanowi to ok. 5% wartości krajowego rynku reklamy online w 2008r.


W czasie kryzysu firmy poszukują tańszych, ale skutecznych narzędzi promocji i pozyskania nowych klientów. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań w reklamie internetowej (bannery), w marketingu afiliacyjnym korzysta się z modelu współpracy CPA - Cost per Action.  Zasada działania marketingu afiliacyjnego jest prosta: nie ma sukcesu - nie ma pieniędzy.
Reklamodawca nie płaci za każde klikniecie na banner lub link, a za lead tj. zakończoną sukcesem wcześniej ustaloną interakcje z użytkownikiem Internetu. W przypadku serwisów społecznościowych może to być rejestracja nowego użytkownika. Dla portalu branżowego miernikiem sukcesu będzie subskrypcja newslettera przez nowego użytkownika. Sklep internetowy z kolei rozliczy się z wydawcą za każdego nowego klienta przekierowanego z danej strony. Internetowy bank będzie podliczał wypełnione zapytania o kredyt.
Mogłoby się wydawać, że ta forma rozliczania marketingu internetowego nie jest korzystna dla właściciela strony internetowej. Praktyka pozwala wyciągnąć odwrotne wnioski. Zaangażowany wydawca serwisu nie jest zdany jedynie na działania odwiedzających. Kierując umiejętnie ruchem na stronie internetowej, może aktywnie wpływać na osiągane rezultaty. Taki model współpracy z serwisami gwarantuje jasne zasady działania dla obu stron, pozwala wyeliminować adresy internetowe będące biernym „słupem ogłoszeniowym” i nagrodzić zaangażowanych wydawców. Za wyszukanie odpowiednich partnerów i koordynację współpracy odpowiedzialna jest sieć afiliacyjna.
Model „płać za sukces” przekonuje coraz większą rzeszę reklamodawców, dlatego rok 2009 zapowiada się jeszcze lepiej dla rynku marketingu afiliacyjnego w Polsce. W związku z optymistycznymi prognozami dalszego rozwoju dla tej branży, jedna z największych sieci afiliacyjnych w Polsce, zanox chce rozwijać się na nowych rynkach Europy Centralnej i Wschodniej (Rosja, Kraje Nadbałtyckie, Węgry, Rumunia, Bułgaria). Przyznano nowy budżet na rozwój struktury w regionie, a Polska ma stać w centrum regionu. W celu zachowania dotychczasowego tempa rozwoju firma planuje zatrudnić nowych pracowników wspierających działania w tej części Europy.
Na polskim rynku marketingu afiliacyjnego przybywa coraz więcej graczy. Usługi te proponują także takie firmy jak Trade Doubler, Afilo, Novem, Online Media Group i AdLeader.
   Kryzys sprzyja nowym formom marketingu w Sieci - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: WiXa
avatar

Opis z moblo.pl
Dodał(a) plik multimedialny http://patrz.pl?1265...
W serwisie od:
19.12.2006
Dodaj do znajomych
Komunikator:

 
INNE OD WiXa
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje