Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Advergames

dodano 17.07.2007
Advergames

Jako użytkownicy Internetu, na każdym kroku bombardowani jesteśmy reklamami. Internetowa reklama rozwinęła się już na tyle, że nie potrafimy od niej uciec, ponieważ obecna jest praktycznie na wszelkich stronach, jakie odwiedzamy.


Nasze prywatne skrzynki z pocztą elektroniczną też nie są wolne od listów zachwalających różne produkty. Jednakże czy kogokolwiek z was one zachęciły? Kupiliście ten produkt? Poszliście na tą fajową, jedyną w swoim rodzaju imprezę? Nie wiem czy wiecie ale tylko 1 % Internautów zwraca uwagę na standardowe formy reklamy w Internecie. Zatem albo jesteśmy na nie uodpornieni albo też nie zawierają tego czegoś, co sprawia, że musimy mieć ten, a nie inny produkt. Dlatego też specjaliści od marketingu internetowego wymyślili gry reklamowe, fachowo nazywane advergames. Nazwa może wydawać się obca, zachodnia, wręcz intrygująca. A tak naprawdę nie zdajemy sobie sprawy, że doskonale wiemy, co to jest. Advergames jest to pewnego rodzaju sposób na dotarcie do klienta. W nieskomplikowanych grach umieszczone są marki i produkty. Cała zabawa polega na tym, że dzięki temu, że będziesz się świetnie bawił i coraz dłużej będziesz obcował grą, będziesz miał ochotę dzielić się nią ze znajomymi, a ukrytą markę zawartą w tej grze pokochasz. Co ciekawe, już największe amerykańskie i międzynarodowe firmy takie jak Ford, Sony czy Nike doceniły tę formę dotarcia do klienta. A dlaczego właśnie gry interaktywne są nośnikiem reklamowym? Odpowiedz ukryta jest w liczbach, w 2000 roku ponad 35 milionów ludzi grało w gry.

Advergame rozwinęło się na tyle, że nie tylko zwykłą gierką z przekazem reklamowym. Gry stały się jedynym w swoim rodzaju narzędziem marketingu, pozwalają tworzyć bazy danych potencjalnych klientów, określić ich preferencje, poznać opinie czy nawet przetestować je zanim trafią do sprzedaży. Podoba mi się to, ponieważ lubię być zaskakiwana, lubię jak producenci chcą skupić moją uwagę jako konsumenta. Kto wie, może to advergames są kluczem do naprawdę skutecznej reklamy?

wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: marta_szczerek
avatar

O mnie
W serwisie od:
19.12.2006
Dodaj do znajomych

 
INNE OD marta_szczerek
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje