Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

E-marketing lokalnie – jak dotrzeć do klienta w pobliżu Twojej firmy?

dodano 27.06.2011
E-marketing lokalnie – jak dotrzeć do klienta w pobliżu Twojej firmy?

Wyszukiwarka Google nadal pozostaje kluczowym narzędziem przy wyszukiwaniu informacji o lokalnych biznesach. Jednak coraz bardziej wymagającym użytkownikom internetu nie wystarczą już proste wiadomości o firmie, czy usłudze.


 


 


Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Harris Interactive, amerykańscy konsumenci szukając informacji na temat lokalnych firm czy restauracji najczęściej sięgają po wyszukiwarkę Google. Co więcej, wyprzedza ona o 13 punktów procentowych online yellow pages oraz media społecznościowe, takie jak Facebook czy Twitter. Nic dziwnego, ponieważ Google coraz więcej wysiłków wkłada w reklamę lokalną i rozwijania możliwości reklamowych dla małych, miejscowych przedsiębiorców.
Google „bije na głowę” Facebook

Firma BrightLocal przeprowadziła badania, z których wynika, że 43% użytkowników internetu przynajmniej raz w miesiącu korzysta z wyszukiwarki Google, aby zdobyć informacje na temat lokalnych usług.


Z tym wynikiem narzędzia Google uplasowały się znacznie powyżej Facebook, z którego informację czerpie jedynie 12% klientów korzystających później z danej usługi czy kupujących dany produkt. Powyższe dane potwierdzają znaczenie Google dla lokalnych firm. - Dwa najskuteczniejsze źródła zwiększające ruch na stronach internetowych lokalnych biznesów to Miejsca Google (Google Places) oraz tradycyjna wyszukiwarka Google – mówi Piotr Krawiec, ekspert od e-marketingu, na co dzień zarządzający agencją marketingową Praktycy.com. - Obecnie, w Stanach Zjednoczonych wydatki na reklamę w wyszukiwarkach stanowią blisko połowę wszystkich funduszy przeznaczonych na reklamę w internecie. W Polsce udział ten wynosi 30 % i dynamicznie rośnie – dodaje Piotr Krawiec.
Polacy też korzystają z Google

- Obecnie ok. 96% wyszukiwanych informacji w Polsce odbywa się przy pomocy wyszukiwarki Google. Według ostatnich badań User View Wave, dla ponad 90% badanych internautów źródłem wiadomości o miejscowych usługach i biznesie są lokalne media online i wyszukiwarki internetowe -mówi Piotr Krawiec. Z opublikowanych przez Google danych globalnych wynika, że 20% wszystkich zapytań dotyczy właśnie firm lokalnych. Ponadto, odkąd Google uruchomił w Polsce usługę Miejsca Google (wcześniej znaną pod nazwą Centrum Firm Lokalnych) stało się jasne, że rynek baz teleadresowych w Polsce (tzw. Yellow Pages) zyskał potężnego gracza, który szybko zmienił jego oblicze. Około trzy lata po uruchomieniu tej usługi przez Google, w styczniu 2011, liczba miesięcznych odwiedzin serwisów typu Yellow Pages w Polsce wyglądała następująco:

- mapy Google – 5,4 mln użytkowników;

- ZUMI – 4,3 mln użytkowników;

- Targeo – 1,2 mln użytkowników.*

* źródło: Megapanel styczeń 2011

Liczby te zapewne wkrótce zmienią się jeszcze na korzyść Google. Parę tygodni temu, Google otworzył w Polsce API usługi Miejsca (Google Places). API Miejsc pozwala uzyskać zewnętrznym aplikacjom dostęp do informacji o 50 milionach miejsc - restauracji, barów czy innych lokali oraz do kilku nowych funkcji.

Najwięcej badanych przez TMP i comScore (26%) na początku poszukuje adresu, później (21%) wskazówek jak dojechać do firmy. 14% wyszukuje numery telefonów do firm, 8% na początku zapoznaje się z ofertą firmy. Respondenci zwracali także uwagę na godziny otwarcia przedsiębiorstwa.
   E-marketing lokalnie – jak dotrzeć do klienta w pobliżu Twojej firmy? - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: agencja-praktycy
avatar

O mnie
W serwisie od:
05.04.2011
Dodaj do znajomych

 
INNE OD agencja-praktycy
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje